Je speelt een essentiële rol in het dagelijks administratief beheer van de afdeling. Je hebt direct contact met de patiënten en de artsen en zorgt ervoor dat de administratieve taken correct verlopen volgens de medische protocollen en de vertrouwelijkheid van gezondheidsgegevens.
Secretaresse / Administratief Assistent
Description de la fonction
- Ontvangst en begeleiding van patiënten :
- Patiënten fysiek en telefonisch ontvangen.
- Patiënten informeren over de beschikbare onderzoeken.
- Afspraken beheren en de planning van consultaties coördineren.
- Administratief beheer :
- Patiëntendossiers voorbereiden voor hun aankomst.
- Meewerken aan de dossiers van de patiënten (creatie, gegevensinvoer, controle van de volledigheid en samenhang van de medische dossiers op basis van informatie verstrekt door de artsen).
- Ondersteuning van het medisch team :
- Artsen en verpleegkundigen ondersteunen bij hun administratieve taken.
- Ervoor zorgen dat de lokalen voorzien zijn van al het benodigde materiaal.
- Bijdragen aan het onderhoud en de reiniging van de medische apparatuur.
- Facturatiebeheer :
- Zorgen voor de juiste en nauwkeurige invoer van de medische onderzoeken.
- Verantwoordelijk zijn voor de taken met betrekking tot de facturatie van medische diensten.
Profil
Ervaring: Ervaring in de medische sector is een pluspunt.
Technische vaardigheden :
- Beheersing van Microsoft 365, met name Excel en Teams.
- Kennis van medische terminologie.
- Kennis van de regelgeving inzake de vertrouwelijkheid van gezondheidsgegevens (GDPR).
- Flexibiliteit en het vermogen om snel te leren.
- Nauwkeurigheid, precisie en toewijding.
- Goede presentatie, klantvriendelijk, dynamisch.
- Hoge stressbestendigheid.
Offre
de