Offres d'emploi Finances, assurances & droit »  Droit »  Administration et support - Bruxelles :   6 jobs

Jobs par e-mail :

Désactivé
Activé

secrétaire juridique

  • C&D Law
  • Bruxelles
  • Durée indéterminée
  • Gestion du courrier et des courriels, notamment l’envoi, la réception, la distribution et...
  • Gestion et traitement des appels téléphoniques, en ce compris la transmission des messages aux...

Job | Legal Counsel Contracting | Bruxelles

  • Belfius
  • Bruxelles
  • Durée indéterminée
  • Avantages extra-légaux
    • Assurance groupe
    • Chèques-repas
    • Assurance hospitalisation individuelle
    • Assurance hospitalisation pour la famille
En tant que conseiller juridique au sein de l’équipe Contracting vos responsabilités principales sont essentiellement les suivantes : la gestion du...

Personal Assistant

  • Unique Brussels
  • Woluwe-Saint-Pierre
  • Intérim option contrat fixe
De € 2.800 à € 3.600 par mois
  • Managing the lawyers' calendars, mailboxes and contacts in a proactive manner. This...
  • Managing incoming mail and telephone calls;

Management Assistant h/f/x

  • Unique Brussels
  • Bruxelles
  • Durée déterminée
De € 3.000 à € 3.600 par an
THE MISSIONProvide assistance to the Chief Legal, Ethics and Compliance Officer..Manage her agenda, support her in day-to day activities and travel...

Legal Assistant h/f/x

  • Unique Brussels
  • Bruxelles
  • Intérim option contrat fixe
  • Supporting experts in preparing and handling committees, seminars, or presentations and drafting...
  • Managing the team's schedule and handling logistical aspects. Monitoring parliamentary activities...

Documentaliste

  • NBB - BNB Nationale Bank van België NV - Banque nationale de Belgique SA
  • Bruxelles
Le Service juridique a une mission générale de conseil, d'expertise et d'assistance dans les différents domaines du droit, qui s'exerce de manière...
D'autres ont aussi consulté
Ajoutez votre CV
Découvrez les emplois qui correspondent à votre profil en téléchargeant votre CV.

Le job a été sauvegardé

Vous pouvez retrouver vos jobs sauvegardés sur la page d'accueil ou dans Mon Jobat.

Unique Brussels

Management Assistant h/f/x

Durée déterminée, Temps plein
En ligne depuis aujourd'hui sur Jobat.be
An international company of Belgian origin operating in the fields of engineering, energy (especially oil, gas and nuclear energy), industry (petrochemicals, etc.) and infrastructure. 

Management Assistant h/f/x

Description de la fonction

THE MISSION

Provide assistance to the Chief Legal, Ethics and Compliance Officer.

.Manage her agenda, support her in day-to day activities and travel arrangements

•Provide assistance to the team; be responsible for managing, scheduling and organising internal meetings, business travels, teambuilding…

•Handle the corporate housekeeping for some legal entities 

(organization of AGMs, organization of board meetings, Power of Representation, publications to the Moniteur belge, updating of commercial register data, contact with notary…)

•Update different data base of Engie (Dilitrust, Legal Tracker…)

•Supporting the team for the development and implementation of Tractebel’s legal and ethics & compliance policies, processes, standard contracts and trainings

•Putting in place tools and methods (including digital) to share best practices and know how within the legal and ethics & compliance teams of The company and contribute to the optimal functioning of the legal and ethics & compliance network

•Management of corporate documents for offers/opening of bank accounts/share 

transfers/... for the Company

•Follow up legal budget and invoicing of all legal matters (preparation of PO, PREQ, LVP...) in different digital tool (Legal Tracker)

•Help prepare responses and gather internal documents for ongoing investigations, audit, certifications

•Handle all secretarial tasks in an independent way (Word processing, handling 

of documents such as meeting reports, e-mail...)

•Be responsible for filing and distribution of all internal documents or policies of the Group (ENGIE) to internal Customers (legal network, Ethics Network) following the Quality procedures

•Be responsible for the archiving (My Portal + paper) of legal documents, updating Legal, Ethics and Data Privacy pages;

•Be able to create PO, LVP, PREQ, and follow the invoices internal procedure•Be the contact between the international team in the corporate team, handle the request from the international team

Profil

THE PROFILE

•Bachelor's degree in Management Assistant or bachelor's degree in law•At least 3 years’ relevant experience

•Very good working knowledge of MS Office softwares (Word, Excel, Powerpoint, Outlook, etc.) and be at ease with digital tools (including archiving tools)

•Able to follow the invoices internal procedure

•Take initiatives with a view to anticipating potential problems•Able to build relationships with the professional contacts (employees, customers, suppliers) based on communication and listening skills, availability, trust and sharing

•Be discrete•Fluent in English and French•Open to acquire new skills

•Well organized

Offre

  • De € 3.000 à € 3.600 par an

  • Salary scale according to experience

  • TR

  • Net flat-rate expenses

  • Bonus after 6 months of service

  • A dynamic and innovative international organisation

Type de fonction :
Secteur :
Lieu de travail
Exigences
Bachelier académique Expérience limitée (< 2 ans) Néerlandais, Anglais

Vous êtes à la recherche d'un emploi : Administration et support à Bruxelles?

Alors vous avez atterri au bon endroit, Jobat.be propose 6 emplois à Bruxelles dans la catégorie "Administration et support".

Vous trouverez la plupart des emplois dans les catégories "1000 Bruxelles, 5032 Isnes" et "1150 Woluwe-Saint-Pierre".