Offres d'emploi Ressources humaines »  Assistant / administrateur RH - Bruxelles :   13 jobs

Jobs par e-mail :

Désactivé
Activé

Gestionnaire Réorientation - Contrat de Remplacement

  • Stib/Mivb
  • Bruxelles
  • Durée déterminée
  • Avantages extra-légaux
    • Assurance groupe
    • Chèques-repas
    • Ordinateur portable
    • Assurance hospitalisation individuelle
    • Assurance hospitalisation pour la famille
    • Parking
    • Allocation familiale complémentaire
    • Travail à domicile
Comment faites-vous bouger Bruxelles ?En tant que Gestionnaire Réorientation, vous faites partie de l’équipe Recrutement & Sélection de la STIB. Vous...

HR Assistant (M-F-X)

  • Robert Half
  • Bruxelles
  • Intérim
  • general HR administration: contracts, legal documents, employee communications (excluding payroll);
  • registration of employees in the HR IS system;

Assistant(e) RH

  • Anonyme
  • Rhode-Saint-Genèse
  • Durée indéterminée
  • Avantages extra-légaux
    • Carte carburant / Carte de recharge électrique
    • Chèques-repas
    • Smartphone
    • Ordinateur portable
    • Eco Cheque
    • 13ème mois
    • Travail à domicile
  • Gérer et suivre le payroll en collaboration avec le secrétariat social
  • Point de contact pour les collaborateurs en cas de questions RH

HR Officer

  • Union Nationale des Mutualités Libérales
  • Ixelles
  • Durée indéterminée
  • Avantages extra-légaux
    • Assurance groupe
    • Chèques-repas
    • Smartphone
    • Ordinateur portable
    • Abonnement internet
    • Assurance hospitalisation individuelle
    • Assurance-invalidité
    • Parking
    • Intervention dans les frais de deplacement
    • Indemnité kilométrique vélo
    • Naissance
    • Mariage
    • Anniversaire
    • Saint Nicolas
    • Formations
    • 13ème mois
    • Pécule de vacances
    • Congés rémunérés supplémentaires
    • Travail à domicile
    • Congé d'ancienneté
  • Vous êtes titulaire au minimum d'un bachelier en économie, en droit ou dans un domaine lié aux RH....
  • Vous avez un esprit d'analyse et vous vous intéressez à la fois aux ressources humaines soft et...

HR Officer

  • Robert Half
  • Bruxelles
  • Durée indéterminée
  • Payroll Processing: Efficiently manage monthly payroll processing, including exceptional payroll...
  • Employee Life Cycle: Coordinate the entire employee life cycle (including long-term absences like...

HR Director Assistant

  • Start People
  • Bruxelles
  • Durée déterminée
  • The Assistant provides support to the ISPP team and responds directly to the ISPP Manager
  • The Assistant is responsible for the logistic organization of the plenary monthly meetings

Assistant RH

  • Asap La Louvière
  • Plusieurs régions
  • Intérim option contrat fixe, Durée indéterminée, Starter
Nous recherchons pour notre partenaire un profil employé HR et FLEET OFFICER parlant le français et le néerlandais Vous avez des affinités avec...
gfh_newsletter

Des offres d'emploi sur mesure par e-mail

Vous cherchez un emploi de 'Assistant / administrateur RH - Bruxelles' ? Enregistrez rapidement votre Alerte emploi et recevez les offres d'emploi les plus adaptées, directement dans votre boîte mail.

Désactivé
Activé

HR Officer expérimenté

  • Speos Belgium nv
  • Bruxelles
En tant que HR Officer, vos responsabilités seront de :Assurer la permanence HR de première ligne pour les questions administratives du personnel et...

2024-074 Spécialiste RH Classification de fonctions et gestion des compétences CDI

  • CHU Brugmann - UVC Brugmann - CHU Bruxelles
  • Laeken (Bru.)
  • Durée indéterminée
Participer à la mise en œuvre des axes stratégiques du Département RH et de l'institution en pilotant les actions nécessaires à l'implémentation, à...

Collaborateur.rice juridique RH

  • ACV-CSC - Algemeen Christelijk Vakverbond van Belgie - Confédération des Syndicats Chrétiens
  • Schaerbeek
  • Durée indéterminée
Vous donnez des avis juridiques sur l'application du droit du travail, du droit de la sécurité sociale et des CCT dans différents domaines propres...

Collaborateur RH 360

  • TEDI Distribution srl
  • Anderlecht
Rédaction de contrats de travail, de certificats et de courriers disciplinairesCréation de nouveaux collaborateurs (m/f) dans notre plateforme de...

HR Generalist LUX

  • Securitas NV
  • Luxembourg (prov)
Gestion administrative et du personnelRecrutementRédaction des contrats de travail et courriers RHFormation du PersonnelClassement et Archivages des...

Offre D’emploi Responsable Rh

  • Via asbl
  • Schaerbeek
  • Durée indéterminée
En qualité de responsable des ressources humaines, vous assurez la mise en œuvre et le développement de la politique RH de l'association. Vous serez...
D'autres ont aussi consulté
Ajoutez votre CV
Jobs pour vous vous proposera de meilleurs emplois en fonction de votre éducation, de vos compétences et de votre expérience professionnelle.

Le job a été sauvegardé

Vous pouvez retrouver vos jobs sauvegardés sur la page d'accueil ou dans Mon Jobat.

HR Officer

Robert Half Talent Solutions is currently looking for a HR Officer (m/f/x) for a permanent position based in Brussels.
Durée indéterminée, Temps plein
En ligne depuis 52 jours sur Jobat.be
Our client is a fast growing company active in the insurance sector.

HR Officer

Description de la fonction

As HR Officer (m/f/x), you will report to the HR Manager and you collaborate closely with the other business units of Corporate Center.Your key responsibilities include:
  • Payroll Processing: Efficiently manage monthly payroll processing, including exceptional payroll activities (Bonus, Flexible Income plan, Mobility budget, Warrant plan, Holiday pay, 13th month, etc.), ensuring accuracy and timeliness, in collaboration with our payroll provider;
  • Employee Life Cycle: Coordinate the entire employee life cycle (including long-term absences like maternity leave or long term sick leave), overseeing the onboarding and offboarding process, ensuring accurate processing of mutations and promotions;
  • Organization management: Coordinate control & access management, keep the
    organization's org chart and reporting lines up-to-date in different HR and IT-systems;
  • Support for Foreign Employees: Provide comprehensive support for foreign employees, including processing temporary ID numbers, offering relocation assistance, and aiding in work permit applications;
  • Compliance: Stay abreast of Labour and Social legislation regulations, ensuring the organization's payroll processes and documents (contracts, policies, etc.) are compliant with relevant laws and regulations;
  • Data Management: Maintain and update employee records meticulously in our HR systems to ensure accurate and up-to-date information;
  • Benefits Administration: Administer employee benefits, such as health insurance, mobile devices, meal vouchers, and other benefits. Accurately calculate and process relevant deductions;
  • Reporting: Generate detailed payroll reports for management, providing insights into payroll data, FTE, absences, gender metrics, and other relevant information;
  • Communication: Act as a primary point of contact for employee inquiries related to payroll and employee benefits. Facilitate informative sessions, such as induction meetings for newcomers and reward communication on the intranet. Conduct info sessions on the Warrant plan and Flexible Income plan;
  • Collaboration: Collaborate closely with the HR teams and Finance department to ensure seamless and accurate payroll processing, fostering a cohesive working environment;
  • Project Management: Drive and coordinate the implementation of new Reward initiatives aligned with market trends. Depending on your interest, actively participate in other HR projects aimed at optimizing our HR processes and systems.
Robert Half BV and Robert Half Project Sourcing BV process the data from applicants that is required to carry out the application process. You can find more information on data protection, in particular on your rights, at Afficher le site web.

Profil

The required profile for the HR Officer (m/f/x) position:
  • Bachelor's degree in Human Resources, Economics, Finance, or related field;
  • Proven experience of 3-5 years as a Payroll officer or in a similar role;
  • Strong understanding of payroll principles, labour regulations, and compliance requirements;
  • Experience with Flexible Income plan is a plus;
  • Proficiency in payroll software Eblox and MS Office, especially Excel;
  • Excellent attention to detail and accuracy;
  • Strong organizational and time management skills;
  • Excellent interpersonal and communication abilities;
  • Ability to handle sensitive and confidential information with discretion;
  • You are fluent in English, Dutch and/or French.

Offre

The offer:
  • The possibility of (maximum 50%) home working;
  • A dynamic, multicultural working environment;
  • An interesting and extensive salary package (including meal vouchers, eco vouchers, hospitalization, disability and group insurance, additional child benefit, mobile allowance and intervention in the internet reimbursement, ...);
  • The possibility to optimize part of your salary package through a flexible income plan;
  • A corporate culture where you are encouraged to share your views and opinions;
  • A flat organizational structure with close collaboration and communication with management and cross departments;
  • An extensive range of learning & development opportunities through our online learning platform;
  • The opportunity to further develop yourself and to be part of a great team at a Top employer in Belgium.
Interested in this position of HR Officer (m/f/x) at a young and dynamic company? Apply today.

Information pratique

Robert Half Belgium
Robert Half Belgium
Afficher le numéro
Stationsstraat 34 bus 1,
1702 Groot-Bijgaarden
Type de fonction :
Lieu de travail
Exigences
Master (Licence, Université ou Enseignement Supérieur de Type Long) Anglais

Vous êtes à la recherche d'un emploi : Assistant / administrateur RH à Bruxelles?

Alors vous avez atterri au bon endroit, Jobat.be propose 13 emplois à Bruxelles dans la catégorie "Assistant / administrateur RH".