Zo neem je ontslag met stijl
Scheiden doet lijden, ook op het werk. Hoe pijnlijk het is, heb je grotendeels zelf in handen. Er is immers een manier om stijlvol je exit te nemen.
Scheiden doet lijden, ook op het werk. Hoe pijnlijk het is, heb je grotendeels zelf in handen. Er is immers een manier om stijlvol je exit te nemen.
Je hebt opslag gekregen? Proficiat! Maar is het wel slim om die vreugde te delen met je collega's als je baas je expliciet vraagt om dat niét te doen?
Hoe dwing je respect af bij je medewerkers? Jobat komt op de proppen met een vijfstappenplan voor al wie op zoek is naar wat meer respect...
Wat is 'task masking' en waarom wint deze trend vooral onder jongere werknemers aan populariteit?
Of je best open kaart speelt met je collega’s, hangt ten eerste af van de bedrijfscultuur van de onderneming waar je werkt.
De eerste vraag die veel mensen zich stellen bij de aanvang van een nieuwe job? Of ze zich er wel goed zullen voelen. Een terechte bezorgdheid.
Collega’s: je hebt ze in alle vormen en maten... Dankzij deze 5 tips kan je zelfs met de meest onuitstaanbare types nog door één deur.
Met deze tien tips haal je meer voldoening uit je job en hou je het makkelijk vol tot aan je pensioen!
Charismatische collega’s zijn een soort magneten die alle ogen in de kamer meteen naar zich toe zuigen. We zoomen in op de duistere kant van charisma op het werk...
Soms ontdek je de liefde waar je het niet meteen verwacht. Maar mag je eigenlijk wel verliefd worden op je collega? En hoe ga je er best mee om?
Eindelijk heb je die job te pakken die je zo graag wilde versieren. Maar hoe overleef je de eerste dagen in je nieuwe baan?
Een jonge collega die de ervaren rotten op de werkvloer komt uitleggen hoe ze moeten omgaan met digitale programma’s. Moet dat kunnen? Ja! Enkele voordelen op een rijtje.
Je collega, die dezelfde job heeft als jij, werkt vlugger. Toch halen jullie beiden de doelstellingen. Mag je baas je vragen om sneller te werken?
Roddelen is iets wat altijd zal blijven bestaan en wat eigen is aan mensen. Het kan over een vrij onschuldige vorm van communiceren gaan.
Een hoge werkdruk en stress zorgen er af en toe voor dat sommigen uit de bocht gaan en beginnen schelden. Hoe jij dan moet reageren? Jobat geeft 3 tips!