8 manieren om minder e-mails te ontvangen
Wie heeft het nog niet gedaan? Een mail sturen naar een collega die naast je zit. Zie hier enkele tips om te zorgen dat je niet geleefd wordt door je inbox.
Meer en meer communicatie op het werk gebeurt via e-mail. Daarom hebben wij er een handig dossier aan gewijd. Kom hier te weten hoe je efficiënt moet e-mailen, hoe je een goede e-mail opstelt of waarom onbeantwoorde e-mails stress bezorgen. We leren je ook hoe de overload aan e-mails de baas te kunnen. Geen dank, 't is graag gedaan.
Wie heeft het nog niet gedaan? Een mail sturen naar een collega die naast je zit. Zie hier enkele tips om te zorgen dat je niet geleefd wordt door je inbox.
Je baas die in je professionele mailbox neust: mag dat zomaar? Het is een complex vraagstuk met een dubbele bodem...
In e-mails wordt veel makkelijker gelogen. Aan de hand van deze 6 signalen ontmasker je de waarheid!
Wacht jij op het werk al lang het juiste moment af om je baas aan te spreken over je loonsverhoging? Wacht niet te lang en stuur een e-mail.
Wanneer iemand een organisatie verlaat of wordt ontslagen, wat te doen met e-mail die (nog) op zijn of haar professionele e-mailadres terechtkomt?
Verstuur jij je werkmails als een pro of eerder als een amateur? Mailen als een baas: zo doe je het!
Een overvolle mailbox: het is een veelvoorkomend fenomeen op de werkvloer. Een situatie die stress oplevert en je uit je workflow haalt. Hoe raak je daar vanaf?
Verlies jij 's ochtends ook zoveel tijd op het werk door een overload aan e-mails? Dankzij de volgende 9 tips zeg je vaarwel tegen die mailstress!
In ‘Niet appen tijdens het eten’ overlopen auteurs Sanne Kanis en Aaron Mirck een 30-tal kwesties rond digitale etiquette. Welke tips moet je zeker onthouden?
Om opgemerkt te worden, blijkt de timing van e-mails soms cruciaal. Martien Meiland speelde dat slim uit...
Krijg of stuur jij naar hartenlust smileys of andere symbooltjes in je e-mails met collega’s of zakenrelaties? “Niet altijd een goed idee”, klinkt het.
Digitaal is het nieuwe normaal en dat geldt ook voor de professionele communicatie. Wat zijn de etiquetteregels en hoe houden we het zakelijk en efficiënt?
Maak jij soms stiekem een doktersafspraak tijdens de werkuren? Je bent niet alleen. Maar mag een werkgever eigenlijk neuzen in wat je allemaal doet?
Begin jij ’s ochtends al je werkmails te beantwoorden? Relax, uit onderzoek blijkt dat je je werkmails in de meeste gevallen best ’s middags beantwoordt…
Op de elektronische snelweg heeft iedereen z'n eigen stijl. De een schrijft ‘geachte’, terwijl de ander kiest voor het nonchalante ‘hé’. Maar wat is het beste?
In minder dan een seconde tijd kan een hacker een wachtwoord van zeven tekens kraken. Met ‘1234567’, 'password’ en ‘1111111’ maak je dus geen schijn van kans...
Wanneer iemand een organisatie verlaat of wordt ontslagen, wat te doen met e-mails die (nog) op zijn of haar professionele e-mailadres terechtkomen?
Ben jij een e-mailverslaafde? Welke excuses gebruik jij? Jobat zet de 5 excuses van een e-mailverslaafde op een rij.
Iedereen maakt wel eens een fout, waardoor het nodig is om zich te excuseren. De beste manier is om dat in persoon te doen, maar wat als dat geen optie is?
Beantwoord je mails ook altijd met reply to all of ben je een cc’er? Dan is de kans groot dat je mailbox even onoverzichtelijk is als het Tropisch Regenwoud.