Kwaadwillige werknemers betrapt via e-mail
Werknemers met kwaadaardige bedoelingen kunnen ontmaskerd worden aan de hand van de taal die ze in e-mails gebruiken, zo blijkt.
Meer en meer communicatie op het werk gebeurt via e-mail. Daarom hebben wij er een handig dossier aan gewijd. Kom hier te weten hoe je efficiënt moet e-mailen, hoe je een goede e-mail opstelt of waarom onbeantwoorde e-mails stress bezorgen. We leren je ook hoe de overload aan e-mails de baas te kunnen. Geen dank, 't is graag gedaan.
Werknemers met kwaadaardige bedoelingen kunnen ontmaskerd worden aan de hand van de taal die ze in e-mails gebruiken, zo blijkt.
Mailen is dagelijkse kost in de meeste bedrijven. Toch heeft niet elke werknemer de kunst van het mailen onder de knie. Hoe ga je professioneler te werk?
E-mail blijft het belangrijkste communicatiemiddel op het werk. 81 procent van de werknemers checkt zijn werkmails zelfs tijdens het weekend, zo blijkt.
We zijn tegenwoordig allemaal constant bereikbaar of online, zowel privé als voor onze job. Dat brengt de nodige stress met zich mee, behalve voor jongeren.
De volgende zeven tips kunnen je helpen om van die vervelende internetverslaving af te geraken … Hoog tijd voor een digitale detox!
Durven jouw collega’s soms beweren dat ze je e-mail nooit ontvangen hebben of dat ze hem niet terugvinden? Dan komen deze 10 e-mailregels wellicht van pas!
Soms dreigt sms-taal de kop op te steken op kantoor, terwijl dat in bepaalde gevallen niet echt aan te raden is. Daarom: de do's en don'ts op een rij.
Ben jij op vlak van e-mail eerder een dwangmatige specht of toch een ontoegankelijke struisvogel? Je ontdekt het hier ...
Uit berekeningen van het consultancybureau McKinsey blijkt dat we jaarlijks maar liefst 650 uur verliezen door e-mailactiviteiten!
Onderzoek van het internationale bedrijf Mindjet bij 500 Belgen toont aan dat de werkende Belg werkelijk verdrinkt in een zee van informatie.
Eén op de zeven professionele e-mails bevat serieuze roddelpraat over collega's. Toch kan je kwaad spreken over collega’s in mails best vermijden ...
Xylos wil dat werknemers snoeien in hun overvolle inbox. De eerste mailbox die het ict-bedrijf binnenstebuiten keerde, was die van de eigen directeur.
Hoewel internet en (mobiele) telefonie aan belang blijven winnen, is persoonlijk contact tussen collega’s voor veel werknemers nog steeds essentieel.
E-mail is niet alleen een van de grootste oorzaken van stress op de werkvloer, elektronisch verkeer maakt je ook dommer, zo blijkt.
Goede vrienden en bekenden mogen rekenen op een sneller antwoord op een e-mail dan collega’s of onbekenden, zo blijkt uit universitair onderzoek ...
Camera’s op de werkvloer, controle van het surfgedrag van werknemers, openbreken van mailboxen ... Wat mag wel en wat mag niet? Jobat zet alles op een rij.
Facebook, hotmail, nieuwssites: het leidt ons allemaal af. Niet verwonderlijk dat we vaak met privé-zaken bezig zijn tijdens de werkuren.
Zowat een derde van alle werknemers gebruikt zijn zakelijke mailaccount voor zaken die niets met het werk te maken hebben. Flirten, bijvoorbeeld!
Als het van William Rice van Atos Origin afhangt, vliegt e-mail binnen dit en drie jaar de deur uit bij het IT-bedrijf: ‘e-mail is een ouderwets medium'.
De minst populaire manier om werknemers te ontslaan, is via e-mail. Dat blijkt uit een onderzoek van het Britse YouGov bij zo'n 500 leidinggevenden.