8 tips voor een gestructureerde werkdag
Wil je graag wat meer structuur brengen in je werk? Dan hebben wij een aantal praktische tips waarmee jij je werkdag succesvol kan plannen.
Meer en meer communicatie op het werk gebeurt via e-mail. Daarom hebben wij er een handig dossier aan gewijd. Kom hier te weten hoe je efficiënt moet e-mailen, hoe je een goede e-mail opstelt of waarom onbeantwoorde e-mails stress bezorgen. We leren je ook hoe de overload aan e-mails de baas te kunnen. Geen dank, 't is graag gedaan.
Wil je graag wat meer structuur brengen in je werk? Dan hebben wij een aantal praktische tips waarmee jij je werkdag succesvol kan plannen.
Eens een valsspeler, altijd een valsspeler? Blijkbaar wel.
Niet meteen op het envelopje klikken wanneer een nieuwe e-mail binnenkomt, het is weinigen gegeven. Bedrijfstrainer Gunnar Michielsen geeft enkele tips om efficiënter te mailen.
Iedereen heeft zo zijn eigen manier van communiceren op de elektronische snelweg: zonder of met aanspreking, in goed Nederlands of een chattaaltje, lang of kort, met of zonder bijlage.
Volgens Ray Tomlinson zullen we voor altijd trouw blijven aan e-mail, ongeacht Facebook, Twitter, SMS of instant messaging.
Hoewel veel werkgevers nog altijd de klassieke sollicitatiebrief en cv in een omslag met postzegel verkiezen, rukt online solliciteren steeds verderop.
E-mailen en facebooken op het werk maakt ons onbeleefder. Maar ook door sociale netwerken en smartphones worden we met z’n allen onproductiever en brutaler.
Mijn collega’s hebben de (onhebbelijke) gewoonte om bij elke e-mail die ze sturen, iedereen in cc te zetten. Is dit wel nodig?
'Operatie Lastpost' bevrijdt organisaties en bedrijven van de rampzalige effecten van overdreven, slordig en inefficiënt e-mailgebruik. Gunnar Michielssen, de geestelijke vader van het project, geeft enkele praktische tips...
Dacht je dat je mailbox niet nog meer spam te verteren kon krijgen, dan heb je het – helaas – mis. Vorige maand is het aantal ongewenste berichten nog maar eens met 5 procent gestegen.
Michael Hahn keek verbaasd op toen hij tijdens zijn verlof opvallend veel reactie kreeg op zijn out-of-office.
Praten met papier ertussen, dat is volgens schrijftrainer Mark Van Bogaert wat schrijven eigenlijk is. In zijn boek 'Verleiden met Woorden' verklapt hij hoe je dat zowel mooi als efficiënt doet. Handig, ook op het werk.
Hoe meer e-mails mensen schrijven en sturen, hoe meer fouten ze maken. Jobat zette de 16 grootste e-mailblunders op een rij ...
Weet jij hoe je klinkt in een e-mail? Zonder gezichtsuitdrukkingen en stemtoon is het niet altijd even gemakkelijk om de juiste boodschap over te brengen.
Check jij je mailbox meer dan 5x/dag en werk je niet op een helpdesk? De kans is dan bijzonder groot dat je een e-mailprobleem hebt. Wat kan je er aan doen?
Een e-mailvrije dag is het nieuwe statussymbool. De Britse uitvinder James Dyson zegt op een doorsnee dag niet meer dan zes e-mailberichten te lezen.
Als je medewerkers in België vraagt of ze tevreden zijn over de interne communicatie van hun werkgever, geven ze een gemiddelde score van 5,7/10.
Erger jij je aan een e-mail vol spellingsfouten? Zorg dan in de eerste plaats dat je zelf een goede mail verstuurt. 25 ultieme tips!
De Chinezen gebruiken e-mail enkel nog voor het doorsturen van officiële documenten. Alle dagdagelijkse zakelijke communicatie verloopt via WeChat.
De meesten onder ons maken zich er wel eens schuldig aan: privé surfen op het werk. Een beetje ontspanning kan geen kwaad, toch?