Hoe je emotionele intelligentie aanscherpen?
Op een constructieve manier omgaan met emoties is niet iedereen gegeven. In de ruimere maatschappelijke context vallen twee extreme benaderingswijzen op.
Hoe ga je best om met collega’s? Wat doe je ermee op Facebook? Wat doe je met een collega die iedereen haat? Hoe kunnen jullie best samenwerken, op het werk, of van thuis uit? Hoe raak je bevriend, of slaag je erin elkaar de hele dag te dulden?
Hier vind je alle antwoorden en tips wat je moet doen en hoe je moet omgaan met je collega’s op het werk!
Op een constructieve manier omgaan met emoties is niet iedereen gegeven. In de ruimere maatschappelijke context vallen twee extreme benaderingswijzen op.
Hr-dienstverlener SBS Skill BuilderS uit Aalst-Nieuwerkerken werd in maart verkozen tot Trends Gazelle 2016: dé prijs voor sterke groeiers.
Veel bedrijfsleiders staren zich blind op de lagere huurprijzen van de kleinere ruimtes, maar negeren daarbij de nadelen.
Heb je net een fout begaan op het werk? Of voel je je regelmatig minder scherpzinnig of slim dan je collega’s? Je bent niet de enige!
Normaal hebben werknemers geen probleem met hun vaste werkplaats af te staan. Maar open kantoorruimtes hebben toch af te rekenen met een aantal minpunten.
E-mail is als autorijden: iedereen denkt dat hij het kan. Maar dat blijkt in de praktijk niet zo te zijn. De Nationale Loterij formuleerde tien geboden.
Bij 1 op 4 Belgische werknemers zijn de knipoogjes en glimlachjes niet zo onschuldig, zo blijkt. Ben jij je bewust van deze kantoorromances?
Niet gaan werken, wel betaald krijgen en niet ontslagen worden... Het lijkt onrealistisch, maar deze man speelde het klaar.
Je werkt hard, maar er lijkt alleen maar extra werk (vaak van anderen) en geen loon bij te komen. Laat jij over je heen lopen?
In een tijd waar communicatie zich grotendeels afspeelt op sociale media, via mail of sms, is het gebruik van emoticons nog amper weg te denken.
Veel bedrijven werken al met een speciale ID-kaart of andere ID-technologie die een sleutelbos overbodig maken. Dit Zweedse bedrijf gaat een stapje verder.
Waarom doen collega's zo weinig aan pestgedrag op het werk? Dat blijkt te komen door boosheid of door angst. Arbeidspsychologe Roelie Mulder zocht het uit.
Onderschat je reputatie niet op de arbeidsmarkt. Enkele veelvoorkomende slechte gewoontes die sneller en hardnekkiger de kop opsteken dan je zelf denkt.
Werk je niet automatisch op je baas zijn zenuwen? Wel, dan kan je het leren. Van de CIA.
België staat in de Europese top drie als het gaat om het diefstal door eigen personeel.
Onpraktische, saaie eilanden en muffe kantoren zijn niet meer van deze tijd. Deze designs bewijzen dat privacy én een aangename werksfeer samengaan.
Het kantoor van de toekomst draait steeds meer om twee werkwoorden: bewegen en ontmoeten.
Het landschapskantoor brengt nadelen met zich mee: constante prikkels en storende, luidruchtige telefoongesprekken. Toch verdwijnt het niet.
Een gedeelde kantoorvloer heeft zijn voordelen, maar het samenzetten van extraverte en introverte collega’s brengt vaak ook irritaties mee.
Wat maakt het e-commercebedrijf Zappos zo bijzonder?