Hoe duidelijk maken dat je hoogsensitief bent?
De werkomgeving weet niet altijd wat hoogsensitiviteit concreet betekent. Daarom is het belangrijk om dit je omgeving duidelijk te maken. Maar hoe?
Hoe ga je best om met collega’s? Wat doe je ermee op Facebook? Wat doe je met een collega die iedereen haat? Hoe kunnen jullie best samenwerken, op het werk, of van thuis uit? Hoe raak je bevriend, of slaag je erin elkaar de hele dag te dulden?
Hier vind je alle antwoorden en tips wat je moet doen en hoe je moet omgaan met je collega’s op het werk!
De werkomgeving weet niet altijd wat hoogsensitiviteit concreet betekent. Daarom is het belangrijk om dit je omgeving duidelijk te maken. Maar hoe?
Waarom ervaren mensen werk als iets dat ze liefst zo snel mogelijk achter zich laten? Wat kan ervoor zorgen dat ze zich gelukkig voelen op het werk?
In leidinggevende functies blijven vrouwelijke medewerkers nog altijd ondervertegenwoordigd. Toch is er reden tot bescheiden optimisme.
Diversiteit en winst gaan hand in hand. Dat is de conclusie van Mercer, een organisatie die de effecten van gendergelijkheid binnen bedrijven onderzoekt.
Wat trek ik aan op een sollicitatiegesprek? Mag ik m'n smartphone op tafel leggen tijdens een vergadering? Je leest in ‘De etiquettebijbel op de werkvloer’.
54 procent van de werknemers zou een romantische ervaring hebben gehad met een collega. Dit blijkt uit een studie van het magazine Business Insider.
Niet alleen te veel werk, ook bazen kunnen serieus wat stress veroorzaken. En dat gebeurt ook: werknemers zijn niet echt lovend over hun chef, zo blijkt.
Ochtendstond heeft goud in de mond ... of ook niet. Vroege vogels hebben niet altijd een streepje voor.
Als ze mochten kiezen tussen een deels besloten werkplek en een volledige “open space”, dan gaat de meerderheid van de werknemers voor de eerste optie.
Bijna 30 procent van de Belgische werknemers wordt vandaag geconfronteerd met grensoverschrijdend gedrag op het werk.
Werknemers houden werk en privé liefst gescheiden. Afspreken met collega’s na de werkuren? Liever niet. Dat blijkt uit een onderzoek van intermediair.nl.
Steeds minder bedrijven organiseren een kerstfeestje. Maar waarom is dat eigenlijk?
In zijn boek ‘The Ideal Team Player’ beschrijft Lencioni de ideale teamspeler. Ben jij een teamspeler? Dan moet je over deze 3 eigenschappen beschikken.
Emotionele intelligentie is een belangrijke sleutel tot succes. Maar dé vraag is natuurlijk: wat maakt die mensen nu zo succesvol? Een overzicht ...
Sommige stresssituaties zijn onvermijdbaar, maar er is ook onnodige stress die soms zelfs meermaals per dag de kop opsteekt.
Meer dan 1.000.000 managers en professionals in de lage landen worstelen met stress en burnout. Herken de 5 fases bij jezelf en doorbreek het patroon.
Op kantoor delen we alle levensgebeurtenissen. Maar wat als een collega plots overlijdt?
Bij Mars staat diversiteit niet alleen ingeschreven in de bedrijfscultuur, maar maakt het ook integraal deel uit van de interne ‘Ethics’-policy.
Heel af en toe heb je een collega waarmee je echt graag werkt. Wil je zelf ook zo’n collega zijn? Lees dan zeker onze praktische en handige tips.
Accent Jobs werkt, samen met partners in België en India, volgens de scrum-methodologie, een specifieke manier van werken in kleine, zelfsturende teams.