5 tips voor meer privacy op het werk
Privacy is een van de belangrijkste zaken op kantoor, blijkt uit onderzoek. Wij geven 5 manieren om meer privacy te krijgen op het werk.
Hoe ga je best om met collega’s? Wat doe je ermee op Facebook? Wat doe je met een collega die iedereen haat? Hoe kunnen jullie best samenwerken, op het werk, of van thuis uit? Hoe raak je bevriend, of slaag je erin elkaar de hele dag te dulden?
Hier vind je alle antwoorden en tips wat je moet doen en hoe je moet omgaan met je collega’s op het werk!
Privacy is een van de belangrijkste zaken op kantoor, blijkt uit onderzoek. Wij geven 5 manieren om meer privacy te krijgen op het werk.
Theo is 64. Judy pas 31. Volgend jaar vertrekt Theo met pensioen. Judy is deze maand gestart in de Unilin-equipe waar hij 25 jaar lang gewerkt heeft ...
Elkaar begroeten met een zoen: in Frankrijk en Wallonië is het de gewoonste zaak van de wereld, in Duitsland hebben ze het over ‘terrorisme’.
Werken op kantoor is iedere dag weer een race tegen de klok. Daarbij komt nog eens dat er allerlei tijdverspillers op de loer liggen ... Hoe pak je die aan?
Door de toenemende werkdruk en werkonzekerheid worden we egoïstischer. Steeds minder mensen zien zichzelf als teamplayer, maar de individuele inzet stijgt.
Lijkt jouw kantoor soms ook op een tuin van zoemende apparaten en roezemoezende collega’s? Schakel eens een zingende vogel in om het lawaai tegen te gaan.
Een steentje bijdragen aan het succes van anderen rendeert op lange termijn, zelfs wanneer hier in het begin geen duidelijke beloning aan vasthangt.
Positief blijven wanneer je omringd wordt door negatieve mensen, is heel moeilijk. Hoe kan je vermijden dat die pessimist je meeneemt in zijn negativiteit?
Je vermoedt het al een tijdje, maar nu weet je het zeker: je collega's houden er een affaire op na. Maar wat moet je met deze informatie doen?
Het is niet altijd verstandig om alles toe te vertrouwen aan je collega's. Hoe goed je ook met hen overeenkomt, sommige zaken hou je beter voor jezelf.
Een conflict op de werkvloer wordt in België veel vaker via de rechtbank opgelost dan via bemiddeling. Sociaal bemiddelaar Koen de Carne vindt dat spijtig.
Er zijn vandaag 4 verschillende generaties actief op de werkvloer. Er zijn een aantal overeenkomsten, maar ook een pak verschillen tussen deze werknemers.
Moet je naar een personeelsfeest? Maak plezier, maar hou jezelf wel onder controle. Van Jobat krijg je alvast 10 dingen die je niet mag doen!
Vandaag zijn er 4 generaties actief op de arbeidsmarkt. Die mix van ervaring en jonge, brute kracht heeft zijn voordelen, maar ook zijn nadelen.
Onderzoek van een Nederlands adviesbureau toont aan dat het succes van teams kan worden voorspeld op basis van vier persoonlijke eigenschappen of talenten.
Goed kunnen samenwerken met je collega’s is een van de belangrijkste factoren die bepaalt of je met plezier gaat werken. 8 tips voor een betere samenwerking
Mannen en vrouwen krijgen niet dezelfde kansen op de werkvloer. Er is sprake van een loopbaankloof. Dat blijkt uit een onderzoek van Robert Half.
Iedereen wordt weleens geconfronteerd met achterbaks rattengedrag van collega's op de werkvloer. Maar wat doe je eraan? Vijf simpele tips.
Sommige jobs creëren meer vijanden dan vrienden. Een overzicht van beroepen waar werknemers hun collega's niet kunnen uitstaan …
Een op de drie werknemers geeft toe dat de verhoudingen tussen collega's vandaag meer gespannen staan dan vorig jaar. Collega's worden stilaan concurrenten.