De kracht van humor op de werkvloer: ‘Al lachend zegt de werknemer de waarheid’
Humor is entertainment. Althans, zo wordt het vaak gezien, waardoor het wel eens de stempel krijgt van onverantwoorde tijdsverspilling tijdens de werkuren.
Hoe ga je best om met collega’s? Wat doe je ermee op Facebook? Wat doe je met een collega die iedereen haat? Hoe kunnen jullie best samenwerken, op het werk, of van thuis uit? Hoe raak je bevriend, of slaag je erin elkaar de hele dag te dulden?
Hier vind je alle antwoorden en tips wat je moet doen en hoe je moet omgaan met je collega’s op het werk!
Humor is entertainment. Althans, zo wordt het vaak gezien, waardoor het wel eens de stempel krijgt van onverantwoorde tijdsverspilling tijdens de werkuren.
Werknemers zien uiteraard voornamelijk voordelen aan vakantie. Maar hoe ervaren bedrijven de zomervakantie?
Fijn samenwerken zorgt niet alleen voor een goede sfeer maar ook voor meer succes op de werkvloer. Iedereen is er dus bij gebaat dat de relatie goed zit.
Veel mensen klagen op het werk. Ventileren onder collega’s kan goed zijn en een band scheppen, maar het is wel belangrijk om te weten wanneer je best stopt.
Moeten we altijd de waarheid vertellen om geloofwaardig te zijn? Er bestaan zeer nobele leugens, soms wordt liegen op het werk zelfs van ons verwacht...
Hoe zou het nog zijn met … het team van Netlog?
Een gebalanceerd management organiseren is niet altijd even gemakkelijk, dat ondervond ook Larry Page, de CEO van Google.
Een collega die je helpt? De kans is groot dat hij je ziet als iemand die hem hoger op de ladder kan helpen. Ben je daar niet toe in staat? Oei ...
Zat jij al eens klem in een ongemakkelijk gesprek? Had je geen inspiratie om beleefd af te ronden? Wees vanaf nu voorbereid!
Het is niet altijd gemakkelijk om met elke collega even goed overeen te komen. Daarom enkele tips om je relatie en jouw of hun houding te veranderen.
“Thuis zeg ik mama, maar op het werk is het altijd Christel”, vertelt Nicky Laureyssens. Moeder en dochter zien in hun samenwerking vooral voordelen.
Reageren collega’s amper nog geïnteresseerd als je het woord neemt? Misschien is dat een teken dat je te veel praat … en dat kan je carrière schaden.
Multitasking hoort niet meer thuis op de moderne werkvloer. De vraag blijft natuurlijk hoe we alle bordjes dag in dag uit in de lucht kunnen blijven houden.
Enkele ergerlijke dingen waar je maar beter voor oplet, want iedereen heeft wel eens zo van die dagen ...
Wie vooruit wil in het leven dient vroeg of laat eens beroep te doen op anderen. Met de juiste mensen om je heen, kan je elke situatie aan!
Is het aan jou om een team samen te stellen? Dan kan je maar best zien dat er genoeg EQ aanwezig is in je groep.
Met 'Leidinggeven zonder omwegen' schreven Joan De Winne en Hilde Clement een boek vol praktische tips voor zoekende bazen.
Een goede professional moet vaak erg op zijn woorden letten. Er zijn een hoop zaken die je best niet tegen anderen of tegen jezelf zegt.
Jaarlijks gaan er heel wat werkdagen verloren aan ziekte. Wat zijn de grootste boosdoeners en wat kan je er tegen doen?
Duurt het bij jou soms ook lang voor je met een lastige klus begint? Omdat je niet precies weet hoe je het gaat aanpakken? Volg dan volgend 7 stappen-plan!