4 must do's in een nieuwe job
Helaas lopen die eerste werkdagen niet altijd van een leien dakje. Enkele tips om tijdens de eerste maand van je nieuwe job toch een goede indruk te maken.
Meestal werk je in teamverband. Samenwerken en overeenkomen is dus de boodschap. Maar wat als je niet overeen komt met je collega’s? Hoe ga je om met hatelijke teamleden? Wat doe je met een jonge baas? En wat als het niet klikt tussen jou en je manager? Of stel dat je verliefd wordt op je collega of je baas... wat dan?! Alle antwoorden op deze vragen kan je in ons dossier lezen.
Verder hebben we nog heel veel praktische tips om vlotter samen te werken én om - als manager - je team naar de top te leiden.
Helaas lopen die eerste werkdagen niet altijd van een leien dakje. Enkele tips om tijdens de eerste maand van je nieuwe job toch een goede indruk te maken.
Hoe kun je goed beoordeeld worden wanneer je “onzichtbaar” van thuis uit werkt? En hoe bereid je je voor op zo’n gesprek?
Nooit eerder was de afstand tussen collega’s zo groot. Letterlijk dan toch, want ondanks al dat telewerk voelen we ons meer thuis op het werk.
Managers in het midden van de organisatie zaten vaak in de hoek waar de klappen vielen, maar lijken aan een opmars bezig...
Veel mensen hebben een haat-liefdeverhouding met vergaderen. In feite zijn er twee opties. Ofwel...
De kantine als slaapkamer? Voor Wim was het vier nachten realiteit nadat een andere medewerker positief testte op het coronavirus. (+ VIDEO)
Er zijn 3 sollicitanten. De eerste heeft een hoog IQ. Nummer twee werkt erg planmatig en betrouwbaar. En de derde is creatief. Wie kies je best?
Het is niet altijd voor iedereen even duidelijk wat nu wel of niet door de beugel kan op het bedrijfsfeest. Daarom: de do's en don'ts op een rij.
Pogingen om knopen door te hakken resulteren meestal in nieuwe discussies. Maar in feite hoeft een vergadering helemaal niet chaotisch te zijn.
Ondanks de vele ongemakken in 2020 zijn er - ook voor je werk - enkele pluspunten geweest aan die nieuwe manier van (thuis)werken...
Ook organisatoren van teambuildings hebben flink te lijden onder de coronapandemie. Maar ze vonden een nieuwe adem met een digitaal aanbod.
En plots ben je leider van een team als jongeman (of -vrouw). Het overkwam Jelle van der Lugt. Hij zet deze zekerheden voorop...
Het ‘Nieuwe Werken’ is hip tegenwoordig. Maar wat is dat nu eigenlijk, ‘Nieuw Werken’? Jobat zocht het voor je uit en geeft meteen 3 anti-valkuil-tips!
Stille mensen voldoen niet aan het ideale plaatje van de uitgesproken, aanwezige werknemer. Toch kunnen ook zij stappen vooruit maken in hun carrière!
Hoe regel je als manager de afspraken rond thuiswerk in je team? We staken ons licht op bij Jeroen De Ruysscher van waterzuiveraar Aquafin.
We worden zonder grenzen geboren, maar grenzen stellen en je bewust worden van jouw grenzen is enorm belangrijk voor goede werkrelaties.
Wat als je thuis geen goede werkplek hebt of het gebrek aan gezelschap je stoort? De oplossing: flexwerken in een coworkingplek!
Vindt een notoire laatkomer zijn tijd belangrijker dan de jouwe? Of is het gewoon nonchalance? Vijf misverstanden op een rij.
Let op: het is niet omdat je vanuit je zetel kunt vergaderen, dat je de werketiquette zomaar overboord moet zwieren!
Niemand is perfect, ook je baas niet. Er bestaan zes typen bazen en elk hebben ze hun eigen handleiding…