Stop met deze woorden te gebruiken in je e-mails
Weet jij hoe je klinkt in een e-mail? Zonder gezichtsuitdrukkingen en stemtoon is het niet altijd even gemakkelijk om de juiste boodschap over te brengen.
Een goed evenwicht vinden tussen je werk en je privéleven is een kunst. Daarom geven wij je een heleboel tips en oplossingen om die voor jou ideale balans te vinden. Bepaal jij zelf waar en wanneer je werkt? Slaag jij erin energiek door de dag te komen? Zijn jouw carrière en dagelijkse werkdagen in evenwicht? Lees vooral verder hieronder...
Weet jij hoe je klinkt in een e-mail? Zonder gezichtsuitdrukkingen en stemtoon is het niet altijd even gemakkelijk om de juiste boodschap over te brengen.
Een brooddoos klaarmaken. Het lijkt iets voor de lagere school, maar er zijn goede redenen om het voor jezelf ook te doen.
Brandend actueel zijn ze: de langdurig zieken. "De doelstelling dient toch te zijn dat we deze mensen helpen", stelt Louis Kemps, CEO van Itzu/Ucare.
Meer en meer werkgevers stimuleren hun personeel om mindfulness trainingen te volgen. Maar werkt het ook echt in een werkomgeving?
In zijn succesvolle boek 100 dingen die succesvolle mensen doen verzamelt auteur Nigel Cumberland honderd actiepunten om slim te werken en prettig te leven.
Verre reizen maken, het staat bovenaan menig bucketlist. Deze 11 tips zorgen ervoor dat alle dromers nu daadwerkelijk hun valies mogen beginnen maken.
Ga je tijdens je lunchpauze lopen of fietsen? In Scandinavië krijg je daarvoor extra vrije tijd. Hoe meer je sport, hoe meer verlofdagen je krijgt.
Mama worden kan je leven helemaal overhoop zetten. Er verandert heel wat in je leven. Zorg er dus voor dat je op alle vlakken in je leven terug aardt. Hoe?
Als werknemers te laat aankomen op hun werk, dan houden ze meestal de echte reden verborgen.Welke zijn de meest gebruikte en slechtste excuses?
Een e-mailvrije dag is het nieuwe statussymbool. De Britse uitvinder James Dyson zegt op een doorsnee dag niet meer dan zes e-mailberichten te lezen.
Over burn-out is al veel gezegd en geschreven. En toch bestaan er nog veel misverstanden. Isabelle Carlens weerlegt deze voor ons ...
Dagelijks worden we geconfronteerd met zo'n 34 GB informatie. Dat is 2 keer zoveel als 30 jaar geleden. Geen wonder dat we onze aandacht verliezen.
Ga je soms met tegenzin naar het werk? En kom je ’s avonds uitgeput en futloos thuis? Dan is stress waarschijnlijk de grote boosdoener.
De beste manier om je productiviteit te boosten, is door je routine onder de loep te nemen en te kijken waar de energievreters en tijdverspillers zitten.
Een opgeruimd bureau maakt je productiever, en ongetwijfeld ook gelukkiger. De populariteit van clean desks is dan ook geen toeval.
Hoe je je ochtend begint, zet vaak de toon voor de rest van je werkdag. Het is daarom geen wonder dat succesvolle mensen unieke ochtendrituelen hebben.
Onderzoek toont aan dat moeders die werken gezonder en gelukkiger zijn dan vrouwen die thuisblijven wanneer hun kinderen nog klein zijn ...
Bij de start van een nieuw jaar mogen goede voornemens niet ontbreken. Om de levenskwaliteit te verbeteren, is het goed een aantal gewoonten te herbekijken.
Heb je een stressvolle job? Vraag eens aan je baas of je kat mee naar het werk mag. In Japan blijkt het de perfecte remedie tegen stress.
Het is vaak niet makkelijk om altijd opvang te vinden. Handig toch, als je je kind af en toe kan meenemen naar het werk. Maar mag dat?