De 8 ultieme tips om je beter te kunnen concentreren
Dagelijks worden we geconfronteerd met zo'n 34 GB informatie. Dat is 2 keer zoveel als 30 jaar geleden. Geen wonder dat we onze aandacht verliezen.
Een goed evenwicht vinden tussen je werk en je privéleven is een kunst. Daarom geven wij je een heleboel tips en oplossingen om die voor jou ideale balans te vinden. Bepaal jij zelf waar en wanneer je werkt? Slaag jij erin energiek door de dag te komen? Zijn jouw carrière en dagelijkse werkdagen in evenwicht? Lees vooral verder hieronder...
Dagelijks worden we geconfronteerd met zo'n 34 GB informatie. Dat is 2 keer zoveel als 30 jaar geleden. Geen wonder dat we onze aandacht verliezen.
Ga je soms met tegenzin naar het werk? En kom je ’s avonds uitgeput en futloos thuis? Dan is stress waarschijnlijk de grote boosdoener.
De beste manier om je productiviteit te boosten, is door je routine onder de loep te nemen en te kijken waar de energievreters en tijdverspillers zitten.
Een opgeruimd bureau maakt je productiever, en ongetwijfeld ook gelukkiger. De populariteit van clean desks is dan ook geen toeval.
Hoe je je ochtend begint, zet vaak de toon voor de rest van je werkdag. Het is daarom geen wonder dat succesvolle mensen unieke ochtendrituelen hebben.
Onderzoek toont aan dat moeders die werken gezonder en gelukkiger zijn dan vrouwen die thuisblijven wanneer hun kinderen nog klein zijn ...
Bij de start van een nieuw jaar mogen goede voornemens niet ontbreken. Om de levenskwaliteit te verbeteren, is het goed een aantal gewoonten te herbekijken.
Heb je een stressvolle job? Vraag eens aan je baas of je kat mee naar het werk mag. In Japan blijkt het de perfecte remedie tegen stress.
Het is vaak niet makkelijk om altijd opvang te vinden. Handig toch, als je je kind af en toe kan meenemen naar het werk. Maar mag dat?
Deze man besloot dat comfort en professionaliteit samengaan en ging werken in een "onesie".
De laatste 10 minuten op je werk zetten de toon voor de rest van je avond, je humeur, je slaappatroon én hoe je volgende dag zal verlopen.
Work-life balance is een flinke uitdaging voor velen. Randi Zuckerberg houdt er een eenvoudige vuistregel op na: kies drie prioriteiten uit werk, slaap, vrienden, familie of fit blijven. Die drie zijn haalbaar, meer niet.
Ben je een beetje vergeetachtig? Drink dan een kopje koffie. Cafeïne bevordert namelijk het geheugen. Maar er is één voorwaarde.
Onze moderne mentaliteit is er steeds vaker eentje van werken tot je erbij neervalt. Zelfs ziek zijn en daardoor thuisblijven, is steeds meer een taboe.
In welke sectoren plegen de meeste werknemers overspel? Wie beter dan overspel-/datingsite Victoria Milan om dat uit te zoeken?
Welke gewoontes hebben succesvolle mensen gemeenschappelijk?
Work-life balance, laptops, flexibiliteit en thuiskantoor. Dat is werken in de 21ste eeuw. Technologie maakt alles mogelijk, maar werkt ons lichaam op de juiste manier?
Coworking spaces zijn enorm in opgang. Wat zijn de voordelen van coworken?
‘Maandagochtend’, volgens velen één van de lelijkste woorden ter wereld. Succesvolle mensen weten echter dat je er door moet en maken er het beste van.
De overheid beveelt aan om 10.000 stappen per dag te zetten. Als je nu denkt: “amai, dat is veel!”, dan heb je gelijk. Toch is het best mogelijk.