Kan jij een week zonder vergaderingen?
Wat gebeurt er als je in je organisatie beslist om een hele week geen vergaderingen in te plannen? Voel je je dan afgesloten van je collega’s?
Hoe ga je best om met collega’s? Wat doe je ermee op Facebook? Wat doe je met een collega die iedereen haat? Hoe kunnen jullie best samenwerken, op het werk, of van thuis uit? Hoe raak je bevriend, of slaag je erin elkaar de hele dag te dulden?
Hier vind je alle antwoorden en tips wat je moet doen en hoe je moet omgaan met je collega’s op het werk!
Wat gebeurt er als je in je organisatie beslist om een hele week geen vergaderingen in te plannen? Voel je je dan afgesloten van je collega’s?
Er beweegt wat op het hoofdkantoor van menig bedrijf. Voortaan word je er als medewerker niet fulltime verwacht. “Veel afspraken liggen bij de teams.”
Het geluk zit vaak in de kleine dingen, ook op de werkvloer. Bij Bright Plus vroegen ze aan de collega’s wat die kleine werkgelukjes voor hen betekenen.
Belgische werkgevers organiseren weer volop fysieke events of teambuildings. Al komen tijdens zulke events ook best inhoudelijke kwesties aan bod.
Bedrijven kunnen niet genoeg inspanningen leveren om alle profielen te omarmen. Zowel voor de collega’s als voor hun financiële resultaten. Al is de weg nog lang.
De etnische kloof is in België drie keer zo groot als in andere landen. Kansen geven aan divers talent is de beweegreden van Youssef Kobo.
Het is belangrijk voor de groepsdynamiek dat je het kunt vinden met de meeste collega’s. Welke types zijn er op de werkvloer? En hoe ga je daar het best mee om?
Vertragingen, personeelstekort, ... Het zijn geen aangename situaties op de werkvloer. In dit stappenplan leer je de kunst van het probleemoplossend denken.
Een toxische werkomgeving. Hoe herken je die? En vooral: wat kan je eraan doen?
Een van de redenen waarom mensen hun job opzeggen, is omdat het niet klikt met hun manager. Maar je kan je nieuwe leidinggevende vaak al snel inschatten...
Een overeenkomst bezegelen met een handdruk, dat voelde de laatste maanden nogal gekunsteld. Gaan we na de zomer weer handen schudden en kussen op de werkvloer?
Een goede communicatie bevordert de sfeer op de werkvloer én de band met je collega’s. Deze vijf tips stimuleren een transparante communicatie op de werkvloer.
Heel wat werknemers kiezen er bewust voor om hun prestaties tot het absolute minimum te beperken. Het fenomeen heeft ook een naam: quiet quitting.
Onderbreken tijdens een online meeting kan een uitdaging zijn. Enkele tips om op een beleefde en niet opdringerige manier de aandacht te trekken...
Soms zegt één blik meer dan duizend woorden. Toch ben je maar beter genuanceerd wanneer je de lichaamstaal van je gesprekspartner probeert te lezen.
Diversiteit en inclusie zijn cruciaal. Maar wat is het verschil?
Zet 5 (of 10, 20 …) Gen X’ers samen met evenveel Gen Y’ers én Gen Z’ers en je bent goed op weg naar succes. Want met alleen maar ‘oude rotten’ of digital natives zal dat niet lukken...
Teams waarin werknemers goed op elkaar zijn ingespeeld, zijn ontzettend belangrijk. Deze tips uit de sportwereld zijn ideaal om aan je team te werken.
Uit het oog, uit het hart? Ruim één op de vier werknemers (26%) heeft tegenwoordig een minder hechte band met zijn of haar collega’s.
Er is te weinig aandacht voor introverte werknemers en dat is niet alleen negatief voor het welzijn van de werknemers, maar ook voor de economie.