Beter samenwerken dankzij de Oekraïense president Zelenski
Wil je je werkrelaties nieuw leven in blazen? Luister dan goed naar … de Oekraïense president Zelenski!
Hoe ga je best om met collega’s? Wat doe je ermee op Facebook? Wat doe je met een collega die iedereen haat? Hoe kunnen jullie best samenwerken, op het werk, of van thuis uit? Hoe raak je bevriend, of slaag je erin elkaar de hele dag te dulden?
Hier vind je alle antwoorden en tips wat je moet doen en hoe je moet omgaan met je collega’s op het werk!
Wil je je werkrelaties nieuw leven in blazen? Luister dan goed naar … de Oekraïense president Zelenski!
Minder onderweg, hybride werken, groener verplaatsen: aan deze uitdagingen kunnen organisaties vandaag niet voorbij. Maar hoe pakken ze die concreet aan?
Narcisten bezitten vooral negatieve eigenschappen maar ze blijken wel succesvol op de werkvloer. Hun charisma en zelfvertrouwen spelen hierbij een grote rol.
Eerlijkheid en integriteit worden de belangrijkste eigenschap voor de leiders van morgen, die tegelijk aandacht moeten hebben voor duurzaamheid.
Bezorgt je job je al genoeg arbeidsvreugde waardoor je niet per se aanwezig wil/moet zijn op dat verplichte bedrijfsfeestje of die “spontane” afterwork party?
Staat het vertrek van een collega op de planning? Met deze cadeautips zorg je voor een onvergetelijk afscheid.
Wat maakt een organisatie de 'beste werkplek'? Dirk Buyens en Astrid Vandenbroucke van het Great Place to Work Institute vertellen het.
Leeftijd heeft een polariserende factor op de werkvloer. Maar vooral de oudere werknemers blijken er last van te hebben...
Stronger together. Dat is de insteek van Helping Hands, een initiatief waarbij mensen van Arvesta’s hoofdkwartier op drukke dagen hun collega’s in de winkels helpen.
Bijna één op de vijf werknemers werd vorig jaar geconfronteerd met verbaal geweld van collega’s. Als leidinggevende wordt er vaker tegen je geroepen.
Hard aan het werk? Vergeet niet om doorheen de dag een aantal korte pauzes te nemen. We stelden een lijst samen met zaken die je tijdens je pauzemomenten kan doen.
Een nieuwe medewerker die vrijwel meteen terug vertrekt, is een verlies voor iedereen. Maar hoe merk je dat een collega binnenkort de deur achter zich toetrekt?
Heel wat bedrijven doen vandaag aan ‘teambuilding’. Maar werkt dit ook echt? En wat is het verschil tussen goede en slechte teambuildingactiviteiten?
Gelukkige werknemers zijn productiever dan hun sombere collega’s. Volgens recent onderzoek van de Universiteit van Oxford zelfs ‘dertien procent gelukkiger’...
In de zorg ligt de werkdruk altijd hoog en daar kwam twee jaar geleden corona bovenop. De impact op de medewerkers van UZ Leuven was enorm.
Empathie is een positieve en mooie eigenschap die ook op de werkvloer waardevol kan zijn. Toch overdrijf je hier best niet mee want overdaad schaadt…
Als de financieel verantwoordelijke van een bedrijf zou mogen kiezen, dan stuurt hij de vrouwelijke collega’s op zakenreis.
Welzijn op het werk staat bij 24+ hoog op de agenda. Het customer care center zet sterk in op fysiek en mentaal welbevinden.
Je komt op het werk al eens “frenemies” tegen. Wie zijn ze, wat doen ze, wat drijft hen en... hoe pak je ze aan?
Het ontslag van een collega kan ook voor jou een onzekere wake-up call zijn… Zit je zélf nog wel op de juiste plek? Doe je je job écht nog graag?