11 tips voor een goed bestede pauze
Hard aan het werk? Vergeet niet om doorheen de dag een aantal korte pauzes te nemen. We stelden een lijst samen met zaken die je tijdens je pauzemomenten kan doen.
Hoe ga je best om met collega’s? Wat doe je ermee op Facebook? Wat doe je met een collega die iedereen haat? Hoe kunnen jullie best samenwerken, op het werk, of van thuis uit? Hoe raak je bevriend, of slaag je erin elkaar de hele dag te dulden?
Hier vind je alle antwoorden en tips wat je moet doen en hoe je moet omgaan met je collega’s op het werk!
Hard aan het werk? Vergeet niet om doorheen de dag een aantal korte pauzes te nemen. We stelden een lijst samen met zaken die je tijdens je pauzemomenten kan doen.
Een nieuwe medewerker die vrijwel meteen terug vertrekt, is een verlies voor iedereen. Maar hoe merk je dat een collega binnenkort de deur achter zich toetrekt?
Heel wat bedrijven doen vandaag aan ‘teambuilding’. Maar werkt dit ook echt? En wat is het verschil tussen goede en slechte teambuildingactiviteiten?
Gelukkige werknemers zijn productiever dan hun sombere collega’s. Volgens recent onderzoek van de Universiteit van Oxford zelfs ‘dertien procent gelukkiger’...
In de zorg ligt de werkdruk altijd hoog en daar kwam twee jaar geleden corona bovenop. De impact op de medewerkers van UZ Leuven was enorm.
Empathie is een positieve en mooie eigenschap die ook op de werkvloer waardevol kan zijn. Toch overdrijf je hier best niet mee want overdaad schaadt…
Als de financieel verantwoordelijke van een bedrijf zou mogen kiezen, dan stuurt hij de vrouwelijke collega’s op zakenreis.
Welzijn op het werk staat bij 24+ hoog op de agenda. Het customer care center zet sterk in op fysiek en mentaal welbevinden.
Je komt op het werk al eens “frenemies” tegen. Wie zijn ze, wat doen ze, wat drijft hen en... hoe pak je ze aan?
Het ontslag van een collega kan ook voor jou een onzekere wake-up call zijn… Zit je zélf nog wel op de juiste plek? Doe je je job écht nog graag?
Het aantal gevallen rond pestgedrag op het werk daalt niet, en verplaatst zich zelfs naar de digitale sfeer...
Teamwork makes the dream work en samen kun je bergen werk verzetten. Toch kun je jezelf of je collega’s overschatten, onderschatten en verkeerd inschatten…
Er is werk en er is privé. Maar wat als die ‘alleen maar goede collega’s’ uiteindelijk verliefd(en) worden? Wat zegt het arbeidsrecht? En het gezond verstand?
Een plaagstoot tijdens het werk maakt de sfeer alleen maar jovialer en aangenamer. Maar wat als de plaagstootjes evolueren naar regelrecht pestgedrag?
Hoe reageer jij wanneer je een opsteker krijgt over jouw werkprestaties? “Veel werknemers voelen zich ongemakkelijk en weten zich geen houding aan te nemen.”
Met het verkeerde been uit bed stappen, het kan iedereen overkomen… Maar wat als je collega élke dag slechtgezind of zelfs brutaal is? Hoe ga je hiermee om?
Te veel werk? Enkele manieren die je helpen om anderen duidelijk te maken dat je wat krap bij tijd zit ...
Ben je jarig? Dan ben je ongetwijfeld op zoek naar de perfecte traktatie voor op het werk. Voor je alles uit de kast haalt, lees even deze do’s en don’ts!
Je elke dag naar je werk slepen waar een vijandige sfeer hangt, het is moeilijk vol te houden. Met deze 5 tips onderhoud je een goede band met je collega’s.
Er zijn een aantal dingen en uitstapjes die je beter niet (onvrijwillig) doet met collega’s... Een overzicht.