Waarom jonge werknemers zich explicieter kleden
De tijd dat advocaten en politici strak in het pak naar kantoor gingen, lijkt verleden tijd. De pandemie heeft niet alleen onze kleerkast maar ook onze kijk op de dresscode gewijzigd.
Als je aan een nieuwe job begint, krijg je altijd een kopie van het arbeidsreglement. Dit is wettelijk verplicht. Maar wat is nu het belang van zo'n arbeidsreglement?
In een arbeidsreglement moeten ook bepaalde zaken verplicht vermeld staan. Zo moeten de werkroosters er zeker in terug te vinden zijn. Maar wat moet er nog in staan? Jobat geeft je een volledige lijst met alle wettelijke bepalingen en geef zo een overzichtelijke blik op wat wél en wat niet kan op vlak van kledij, het gebruik van social media, alcohol en/of roken, vakbonden en... jouw privacy!
De tijd dat advocaten en politici strak in het pak naar kantoor gingen, lijkt verleden tijd. De pandemie heeft niet alleen onze kleerkast maar ook onze kijk op de dresscode gewijzigd.
De laatste tijd zien we steeds meer ‘ontslagfilmpjes’ die honderdduizenden views krijgen, ook op TikTok. Maar waarom doen mensen dat?
Na een lange werkdag een pintje drinken met de collega’s: moet kunnen. Of toch niet? Steeds meer werknemers socializen liever zonder alcohol...
Niet enkel recruiters kijken naar sociale media. Ook kandidaten laten hun sollicitatie afhangen van wat werkgevers op hun sociale media plaatsen.
Een smartphone of laptop van het werk is een handig extralegaal voordeel. Maar ben je wel zo vrij om ermee te doen wat je wil?
Tijdens een sollicitatie mag een werkgever niet meer persoonsgegevens over jou verzamelen dan nodig. Maar wat betekent dat concreet?
65% van de jongeren belt bijna niet meer. De reden hiervoor is belangst. Toch blijft het ouderwetse telefoongesprek nog altijd efficiënt en handig…
‘Jongeren weten niet meer hoe ze moeten werken’. Die gedachte is wel héél kort door de bocht. Weten jongeren tegenwoordig goed wat ze willen?
Verlies jij 's ochtends ook zoveel tijd op het werk door een overload aan e-mails? Dankzij de volgende 9 tips zeg je vaarwel tegen die mailstress!
In ‘Niet appen tijdens het eten’ overlopen auteurs Sanne Kanis en Aaron Mirck een 30-tal kwesties rond digitale etiquette. Welke tips moet je zeker onthouden?
Een eerste indruk is altijd belangrijk. Je kledingkeuze speelt een grote rol in de boodschap die je overbrengt. Hoe solliciteer je in stijl?
Na een jaar hard werken mag er eens geklonken worden met je collega's tijdens het eindejaarsfeestje op het werk! Maar mag je alcohol drinken tijdens zo’n event?
Victoria Tregub werkt als socialmediamanager bij BNP Paribas Fortis. Op basis van haar kunde deelt ze een handleiding om je LinkedIn-profiel te verfijnen.
TikTok is helemaal in. Maar is het als bedrijf een goede zet om mee op de TikTok-kar te springen?
De economische crisis raakt iedereen. Veel bedrijven zoeken naar oplossingen om hun kosten te drukken. Maar mogen ze ook morrelen aan jouw arbeidsvoorwaarden?
Korte rokjes, uitgesneden jurken, een doorzichtig topje onder een blazer. Dat is de nieuwe kantoormode in de VS. Durf jij in sexy kleding naar het werk gaan?
Kleuren hebben een effect op onze carrière. Ze beïnvloeden namelijk onze gemoedstoestand en hoe mensen op ons reageren. De beste/slechtste kleuren?
Influencer op sociale media: voor veel jongeren lijkt het een droomcarrière. Maar is de realiteit wel zo rooskleurig?
Ondertekenbureauchef, dat is de job van Marleen Van Goethem bij Infrabel. Maar tegelijk is ze er ambassadeur.
Tijdens de ziekteperiode wordt de uitvoering van de arbeidsovereenkomst enkel geschorst. De zieke werknemer heeft recht op gewaarborgd loon.