Wat moet er verplicht vermeld zijn in het arbeidsreglement?
Er moeten een aantal zaken verplicht vermeld staan in het arbeidsreglement: een overzicht.
Als je aan een nieuwe job begint, krijg je altijd een kopie van het arbeidsreglement. Dit is wettelijk verplicht. Maar wat is nu het belang van zo'n arbeidsreglement?
In een arbeidsreglement moeten ook bepaalde zaken verplicht vermeld staan. Zo moeten de werkroosters er zeker in terug te vinden zijn. Maar wat moet er nog in staan? Jobat geeft je een volledige lijst met alle wettelijke bepalingen en geef zo een overzichtelijke blik op wat wél en wat niet kan op vlak van kledij, het gebruik van social media, alcohol en/of roken, vakbonden en... jouw privacy!
Er moeten een aantal zaken verplicht vermeld staan in het arbeidsreglement: een overzicht.
Je baas die in je professionele mailbox neust: mag dat zomaar? Het is een complex vraagstuk met een dubbele bodem...
Bedrijven kunnen beslissen om hun werknemers geen toegang te geven tot Facebook. Maar je baas heeft ook iets te zeggen over wat je in je vrije tijd op sociale media doet...
Niet graag naar het toilet gaan: misschien komt het door vuile wc’s of omdat er camera’s hangen? Niet alles mag op toilet. Lees daarom nog even de spelregels.
Social media zijn een krachtige tool om jouw imago en dat van jouw werkgever een boost te geven. Maar wat kan je precies posten, en wat beter niet?
Wat draag je best op warme zomerse dagen als je moet werken? Jobat geeft zes tips voor een comfortabele én professionele outfit.
In e-mails wordt veel makkelijker gelogen. Aan de hand van deze 6 signalen ontmasker je de waarheid!
"Als ik wil roken, moet ik langs de prikklok. Mag mijn baas die pauzes zomaar aftrekken van mijn werkuren?"
Draag je graag zwart? Denk dan best twee keer na vooraleer je je naar je werk begeeft. Misschien kom je bij je collega's dan wel lui over ...
’s Middags doorwerken en dan vroeger naar huis gaan omdat je geen middagpauze hebt genomen. Te mooi om waar te zijn of mag dat?
Even stoom afblazen na de werkuren kan ook met je collega’s. Maar... houd deze vier tips best in je achterhoofd.
Kan je bij warm weer deze zomer met een korte broek naar kantoor?
Terwijl de ene werkgever vreest voor daling van de productiviteit, maakt de andere van EK-voetbalwedstrijden net een teamevent.
Hoe je het ook draait of keert, kleding kan je carrière beïnvloeden. Positief of negatief: de medaille heeft twee kanten in dit verhaal...
De manier waarop we werken is behoorlijk veranderd. Maar de meeste werknemers zijn zich ook anders gaan kleden.
Hoe ver kun je gaan bij het solliciteren in een tijd waarin een casual outfit steeds meer de norm lijkt?
Wacht jij op het werk al lang het juiste moment af om je baas aan te spreken over je loonsverhoging? Wacht niet te lang en stuur een e-mail.
We denken maar al te graag dat we gezond leven en werken. Maar is dat wel zo? HR- en Well-being expert Attentia zocht het uit.
Wanneer iemand een organisatie verlaat of wordt ontslagen, wat te doen met e-mail die (nog) op zijn of haar professionele e-mailadres terechtkomt?
Een werkgever die timet hoelang je met een opdracht bezig bent... Het is niet alleen ergerlijk, maar het druist ook in tegen de privacywetgeving.