Agressie op het werk: de feiten
Af en toe verliezen werknemers of klanten hun gezond verstand, waardoor agressie de kop opsteekt. Agressie op het werk komt dan ook steeds vaker voor.
Meestal werk je in teamverband. Samenwerken en overeenkomen is dus de boodschap. Maar wat als je niet overeen komt met je collega’s? Hoe ga je om met hatelijke teamleden? Wat doe je met een jonge baas? En wat als het niet klikt tussen jou en je manager? Of stel dat je verliefd wordt op je collega of je baas... wat dan?! Alle antwoorden op deze vragen kan je in ons dossier lezen.
Verder hebben we nog heel veel praktische tips om vlotter samen te werken én om - als manager - je team naar de top te leiden.
Af en toe verliezen werknemers of klanten hun gezond verstand, waardoor agressie de kop opsteekt. Agressie op het werk komt dan ook steeds vaker voor.
“Ik had gezworen het Y-woord niet te gebruiken”, aldus Frederik Anseel, professor organisatiepsychologie van de Universiteit Gent. Waarom doet hij het tóch?
Je kan je niet voorstellen wat je houding allemaal prijsgeeft over wie je bent en hoe je je voelt. Men noemt het dan ook niet voor niets je belangrijkste vorm van non-verbale communicatie.
Twee op de drie werknemers vinden het vieren van successen op kantoor een belangrijke gewoonte. Dat blijkt uit onderzoek van Unique.
Iedereen die contacten heeft met leveranciers ontvangt wel eens cadeaus. Weinig werkgevers vinden dit erg. Maar niet alle geschenken zijn onschuldig.
Bel jij ook niet graag? Dan is een e-mail sturen het ideale communicatiemiddel.Althans als er geen misverstanden ontstaan.
Hun laatste opdracht herinneren ze zich zo goed dat ze elkaar 24 uur na hun zoveelste werktrip al missen. Ze zijn werkmakkers en veel meer dan dat.
In het dagdagelijkse leven appreciëren we het ten zeerste wanneer iemand vriendelijk en aangenaam in de omgang is. Op kantoor doen we dat blijkbaar niet.
Soms kan het zo goed klikken met iemand dat je een onafscheidelijk duo wordt. Ook op professioneel vlak. Jobat sprak de 2 handtassen-ontwerpers achter Lilù.
Wim Opbrouck is de artistiek leider van NTGent. Jobat sprak met artistiek coördinator Steven Heene en algemeen directeur Kurt Melens over deze Vlaamse acteur.
Je persoonlijke competenties zijn erg belangrijk om een stapje hoger op de carrièreladder te klimmen. We zetten ze hieronder even op een rijtje.
Zoals bekend heeft elke job zijn voor- en nadelen. Ervaar jij inspringen voor een collega als een nadeel. Jammer genoeg kun je het niet altijd weigeren.
Slechts eén luie collega is nodig om het prestatieniveau van een team naar beneden te halen. Dat blijkt uit onderzoek van de Australian School of Business.
Bij elk bedrijf is het wel wat. Ook het leven aan de top van de terreurorganisatie Al-Qaida heeft veel weg van een aflevering van The Office.
Het Nieuwe Werken (HNW) staat in België nog in zijn kinderschoenen, zo blijkt uit een bevraging van Kluwer bij meer dan 850 bedienden en vrije beroepen.
Bijna de helft van de vrouwen kwam al in aanraking met seksisme op het werk. Op welke manier? En wat kan er tegen gedaan worden? Jobat zocht het uit ...
Welke vraag moet je stellen om je collega’s beter (en meer?) te laten werken? De Nederlandse managementgoeroe Willem Verhoeven kent het antwoord!
Roddelende collega's hebben niet alleen veel te vertellen over anderen. Uit onderzoek blijkt dat ze vooral veel over hun eigen karakter verraden.
Mensen die slechtgeluimd aan de werkdag beginnen, doen hun job minder goed, en dat ochtendhumeur … dat duurt meestal een hele dag.
Bijna de helft van de werknemers (47 procent) heeft nooit een bedrijfsuitstap. Degenen die dit wel hebben, klagen er massaal over. Tenzij er drank is!