Van uitgestelde webmeetings tot appjes op zondag: deze digitale zaken zijn not done
In ‘Niet appen tijdens het eten’ overlopen auteurs Sanne Kanis en Aaron Mirck een 30-tal kwesties rond digitale etiquette. Welke tips moet je zeker onthouden?
Meestal werk je in teamverband. Samenwerken en overeenkomen is dus de boodschap. Maar wat als je niet overeen komt met je collega’s? Hoe ga je om met hatelijke teamleden? Wat doe je met een jonge baas? En wat als het niet klikt tussen jou en je manager? Of stel dat je verliefd wordt op je collega of je baas... wat dan?! Alle antwoorden op deze vragen kan je in ons dossier lezen.
Verder hebben we nog heel veel praktische tips om vlotter samen te werken én om - als manager - je team naar de top te leiden.
In ‘Niet appen tijdens het eten’ overlopen auteurs Sanne Kanis en Aaron Mirck een 30-tal kwesties rond digitale etiquette. Welke tips moet je zeker onthouden?
Naast heel wat arbeidsvreugde kan je job je soms ook wel eens de nodige stress bezorgen. Maar wat als het jou allemaal te veel wordt?
Dank je. Die twee woorden - of een variant erop - blijkt de nummer 1-zin in succesvolle relaties...
Het concept van de open kantoorruimte bestaat al langer, maar wint aan populariteit. Toch is deze indeling niet voor iedereen weggelegd...
Neen, een keer “nee” zeggen tegen je collega op het werk wanneer je nog maar eens een extra opdracht krijgt, is niks om je schuldig over te voelen...
In tijden van krapte op de arbeidsmarkt zien managers een beleid rond diversiteit en inclusie als een middel om mensen aan te trekken.
Complimentjes over het werk motiveren en zorgen ervoor dat we ons meer gewaardeerd voelen. Toch hoort een kwart van de werknemers ze nooit.
Zijn vergaderingen wel altijd nodig? Voor elke kleine beslissing een meeting inlassen, lost (bijna) niets op. Tijd om je vergaderhygiëne eens op te blinken...
Je collega’s kies je in de meeste gevallen niet zelf en wie pech heeft ergert zich dood aan hun gedrag. Maar hoe ga je best om met ergernissen op je werk?
Werkzoekenden met kennis van zaken en ervaring zijn gegeerde profielen. Maar steeds meer bedrijven zoeken vooral werknemers die ook emotioneel intelligent zijn.
Ruim 1 medewerker op 20 heeft in ons land af te rekenen met pestgedrag. Maar hoe zit dat in een sector als de bouw?
ADHD kan voor lastige situaties zorgen, vooral op het werk. Hoe je daarmee omgaat? Daar vertellen we je hier meer over.
Als het op werken aankomt, is je productiviteit elke dag weer anders. Maar wanneer zijn we collectief het productiefst?
Het is niet altijd makkelijk om een fout eerlijk toe te geven. Toch is het belangrijk om wel degelijk open kaart te spelen...
Voor 2023 zijn er in België 87 organisaties gecertificeerd met het Top Employer label. Dat heeft het Top Employer Institute bekendgemaakt.
Nieuwkomers verdienen soms bijna evenveel als, of zelfs meer dan ervaren werknemers. Hoe kan dat? En wat zijn de oplossingen?
Het veelvuldig kussen van collega’s lijkt toch wat in de verdrukking te geraken. Maar hoe duurzaam is het vuistje?
Onze samenleving denkt bij werknemers met een beperking vaak aan een lagere productiviteit en hoger ziekteverzuim. Maar net het tegendeel is waar.
Het fenomeen dat kleine mensen hun gestalte zouden compenseren met dominant gedrag, heeft ook een naam: het Napoleon-complex. Klopt dit verschijnsel?
Je bent afgestudeerd. Maar toch is het leuk om leeftijdsgenoten te ontmoeten. Door de Young Grads Community is dat mogelijk bij Colruyt Group.