4 tips om angst van je af te zetten
Angst is eigenlijk niet meer dan een gedachte en een gedachte kan je loslaten, als je weet hoe. 4 tips...
Het is zoals met autorijden: ervaring krijg je met de jaren. Maar om het allemaal iets sneller te laten gaan, geeft Jobat je graag een heleboel tips om jezelf beter te ontwikkeling op het vlak van je carrière.
Hoe doe je iedereen luisteren? Hoe leer je speechen zoals Obama? Hoe blink jij uit in je job? Op welke manier kan jij je sterktes in de verf zetten? Welke vaardigheden maak jij je best eigen, en welke laat je beter achterwegen? Dit en tal van andere artikels helpen je al behoorlijk op weg om een goede carrièrevrouw- of man te worden.
Angst is eigenlijk niet meer dan een gedachte en een gedachte kan je loslaten, als je weet hoe. 4 tips...
Hoe kan je ervoor zorgen dat je bedrijf over tien jaar nog bestaat en je dan met zekerheid nog een job zult hebben?
De Gentse procesbegeleidster Geertrui De Cock is de Vlaamse ambassadrice van het Finse begrip Sisu als levenshouding. “Sisu is zoiets als nie pleuje, maar dan dieper en gelaagder.”
Herstellen na een ingreep vanuit onze eigen zetel, dankzij het groeiende leger aan verzorgenden, huishoudhulpen en verpleegkundigen.
Wil je graag wat meer structuur brengen in je werk? Dan hebben wij een aantal praktische tips waarmee jij je werkdag succesvol kan plannen.
Of we nu een promotie willen, beter leiding willen geven of meer impact proberen te creëren, je lichaamstaal onder controle hebben is essentieel.
Je kunt er in relatief weinig tijd voor zorgen dat je stem mooier en aangenamer klinkt. Drie tips...
Hoe doe je dat eigenlijk, een goed gesprek met (on)bekenden? Zelfvertrouwencoach Inge Ketels geeft enkele praktische tips ...
Alvast creatiever dan de jongere medewerkers, concludeert Elske van Erp, onderzoekster aan de Universiteit Maastricht. Hoezo?
Konden we maar even teruggaan in de tijd om de jongere versie van onszelf wat advies te geven. Als je toen maar wist, wat je nu weet...
Succesvoller worden? Dat betekent dat je vroeger uit bed moet. Dat beweert de Amerikaan Hal Elrod in zijn boek ‘Miracle Morning’.
Deed je het altijd goed op school? Maar heb je het gevoel dat je het werkleven minder vlot doorzwemt en het meer op spartelen lijkt? Je bent niet alleen.
Sommige dingen komen vanzelf, andere heb je jezelf aangeleerd, maar één ding is zeker: deze 5 eigenschappen moét je als werknemer bezitten.
"Veel managers zitten met de handen in het haar. Ze merken dat ze in deze snel veranderende wereld niet langer zelf alle antwoorden hebben."
Onze maatschappij is heel erg gericht op specialisten. Denk aan de muzikanten die leven voor hun muziek. Maar misschien ben jij wel een creatieve generalist?
Deze 7 tips kunnen je loopbaan boosten.
Het onzichtbare zichtbaar maken. Het klinkt als magie, maar het is nochtans wat ‘visual management’ doet via borden, schema’s, post-its, kleurtjes en aanverwante.
Hogeschool PXL beseft dat kiezen moeilijk is, en organiseert workshops om de competenties en interesses van studenten, beter te matchen met de geknipte opleiding.
Britt Van Namen, 30 en interieurarchitecte, richtte in 2014 haar eigen ontwerpbureau op. Deze zomer levert ze haar zestigste project op.
Bijna 6 op 10 managers verantwoordelijk voor de aanwervingen binnen hun bedrijf, geeft aan dat het EQ even belangrijk is dan het IQ van werknemers.