Ongemakkelijke stiltes: hoe ga je ermee om?
Hoe doe je dat eigenlijk, een goed gesprek met (on)bekenden? Zelfvertrouwencoach Inge Ketels geeft enkele praktische tips ...
Het is zoals met autorijden: ervaring krijg je met de jaren. Maar om het allemaal iets sneller te laten gaan, geeft Jobat je graag een heleboel tips om jezelf beter te ontwikkeling op het vlak van je carrière.
Hoe doe je iedereen luisteren? Hoe leer je speechen zoals Obama? Hoe blink jij uit in je job? Op welke manier kan jij je sterktes in de verf zetten? Welke vaardigheden maak jij je best eigen, en welke laat je beter achterwegen? Dit en tal van andere artikels helpen je al behoorlijk op weg om een goede carrièrevrouw- of man te worden.
Hoe doe je dat eigenlijk, een goed gesprek met (on)bekenden? Zelfvertrouwencoach Inge Ketels geeft enkele praktische tips ...
Alvast creatiever dan de jongere medewerkers, concludeert Elske van Erp, onderzoekster aan de Universiteit Maastricht. Hoezo?
Konden we maar even teruggaan in de tijd om de jongere versie van onszelf wat advies te geven. Als je toen maar wist, wat je nu weet...
Succesvoller worden? Dat betekent dat je vroeger uit bed moet. Dat beweert de Amerikaan Hal Elrod in zijn boek ‘Miracle Morning’.
Deed je het altijd goed op school? Maar heb je het gevoel dat je het werkleven minder vlot doorzwemt en het meer op spartelen lijkt? Je bent niet alleen.
Sommige dingen komen vanzelf, andere heb je jezelf aangeleerd, maar één ding is zeker: deze 5 eigenschappen moét je als werknemer bezitten.
"Veel managers zitten met de handen in het haar. Ze merken dat ze in deze snel veranderende wereld niet langer zelf alle antwoorden hebben."
Onze maatschappij is heel erg gericht op specialisten. Denk aan de muzikanten die leven voor hun muziek. Maar misschien ben jij wel een creatieve generalist?
Deze 7 tips kunnen je loopbaan boosten.
Het onzichtbare zichtbaar maken. Het klinkt als magie, maar het is nochtans wat ‘visual management’ doet via borden, schema’s, post-its, kleurtjes en aanverwante.
Hogeschool PXL beseft dat kiezen moeilijk is, en organiseert workshops om de competenties en interesses van studenten, beter te matchen met de geknipte opleiding.
Britt Van Namen, 30 en interieurarchitecte, richtte in 2014 haar eigen ontwerpbureau op. Deze zomer levert ze haar zestigste project op.
Bijna 6 op 10 managers verantwoordelijk voor de aanwervingen binnen hun bedrijf, geeft aan dat het EQ even belangrijk is dan het IQ van werknemers.
Nu 2015 feestelijk werd ingezet doen ook de traditionele nieuwjaarsvoornemens opnieuw hun intrede. “Mijn voornemens waren vroeger altijd simpel ..."
"Being good in business is the most fascinating kind of art. Making money is art and working is art and good business is the best art." (Andy Warhol)
Daarom werkt brainstormen alleen (en niet in groep) beter.
Volgens de wet moeten mannen en vrouwen gelijk beloond worden voor hetzelfde werk. In de praktijk krijgen vrouwen echter dikwijls beduidend minder.
Ondernemingen met vrouwelijke bestuurders boeken betere resultaten dan bedrijven met een compleet mannelijke top. Wij zochten uit hoe dit komt.
Vrouwelijke managers zijn eerlijker dan mannen. Bovendien manipuleren mannen sneller financiële rapporten als hun bonus afhangt van de bedrijfsresultaten.
"Een veiling is adrenaline", zegt Marianne Hoet. "Je kan nooit volledig voorspellen hoe het loopt. De prijzen blijven wel redelijker nu de speculant afhaakt door de crisis."