Jongeren tevreden, bazen iets minder
Jobat ontdekte in zijn jongerenenquête dat jonge starters zichzelf opvallend goede puntengeven , en dat op de meest uiteenlopende domeinen.
Het is een probleem dat veel mensen bekend in de oren klinkt: je job is oké maar je baas is onuitstaanbaar. Wat kan je hieraan doen? En wat moet je doen als je baas wil dat je altijd bereikbaar bent? Vind hier alles over omgaan met je baas.
Je bent baas geworden? Proficiat! Wij geven je enkele tips van wat je wel en niet moet doen. Of weet je liever welk type baas jij bent? Vind hier alles over baas worden…
Jobat ontdekte in zijn jongerenenquête dat jonge starters zichzelf opvallend goede puntengeven , en dat op de meest uiteenlopende domeinen.
Wat kan je doen als je loon te laat uitbetaald wordt of als je je loon niet ontvangen hebt?
Het laatste wat je wil is je overste tegen je in het harnas jagen. Maar toch. Af en toe loont het om op te komen voor je eigen overtuiging.
Baas. Dat is de functie van heel wat ondernemers en topmanagers, maar op hun naamkaartje prijkt soms een heel andere titel.
Betere bedrijfsresultaten, gemakkelijker het juiste talent aantrekken en een gunstiger bedrijfsimago? Meer vrouwen in het management!
In een ideale wereld heb je een werkgever die jou een niveau hoger tilt. Maar wat als je leidinggevende net het tegenovergestelde doet?
Je komt thuis van een echte rotdag op het werk en het is sterker dan jezelf: je laat je volledig gaan op de sociale media. Welke gevolgen kan het hebben?
Werknemers leggen de lat voor zichzelf hoger als zij regelmatig een complimentje krijgen van hun baas. Toch laat deze dit vaak na ...
Heel wat topmanagers halen regelmatig hun stalen ros van stal. In het weekend maar ook voor of na het werk. En dat is niet geheel zonder reden.
Je werkt je te pletter voor je job, maar aan het einde van de rit erkent geen van je collega’s, laat staan je baas, jouw verdienste. Herkenbaar?
Een baas mag nog zo praktisch en sturend zijn, hij of zij moet ook kunnen communiceren en met werknemers kunnen omgaan.
De nachtmerrie van elke ja-knikker is 'neen' leren zeggen. Hoe kan je dit antwoord best gebruiken zonder je baan te verliezen?
Jobat sprak met Dury over het coachen van jonge mensen. “Ik wilde zo veel mogelijk weten over elke speler. Ook als hij privéproblemen had.”
In het huidige bedrijfsleven wordt van managers verwacht dat ze meer een coachende stijl van leidinggeven ontwikkelen. Maar lukt dat ook?
Een goede leugenaar of bedrieger zijn, klinkt waarschijnlijk niet meteen als een goede karaktereigenschap, maar het brengt en houdt je wel aan de top.
Ben je iemand die een hekel heeft aan lange, soms nachtelijke, discussies, dan zorg je er maar beter voor dat je de discussie snel wint en beëindigt.
Bedrijven automatiseren hun routinematige werkzaamheden of besteden ze uit. Net daarom worden andere competenties belangrijker.
Dagelijks spenderen wij meer dan 50% van tijd die we wakker zijn op de werkvloer. Een hoop tijd die we dus goed kunnen besteden. Maar wordt die tijd wel zo goed besteed als wij denken?
Wat is een "goede baas"? Het antwoord hierop is niet meer hetzelfde als vroeger. En de aansturende of controlerende baas heeft sowieso afgedaan...
Het lijkt alvast een trend: vroeger was een manager vaker een veertig- of vijftigplusser dan vandaag. Zijn managers tegenwoordig alsmaar jonger?