Carrière
Vorige

1 van 1232

Volgende
Volgend artikel:

1 op de 3 werknemers heeft stress voor evaluatiegesprek

“Hoog tijd om komaf te maken met vooroordelen van callcenters”

“Een fijne werkomgeving is voor ons heel belangrijk.” (Michaela Vlekken van Callexcell)
Het is vooral omdat heel wat mensen niet graag opgebeld worden voor commerciële praatjes dat ze een verkeerd beeld hebben van het werk dat in callcenters gebeurt. “En dat is jammer, want wij zijn met heel andere projecten bezig en hechten juist erg veel belang aan de fijne werkomgeving”, zegt Michaela Vlekken van Callexcell in Sint-Truiden.

Het werk in een contactcenter is een heel gevarieerde, leuke job met tal van opleidings- en doorgroeimogelijkheden, zeggen de werknemers zelf.. “Een eerste misverstand, is dat onze mensen de hele dag aan de telefoon hangen”, zegt Michaela Vlekken. “Onze dienstverlening is veel ruimer, want ook per e-mail, chat, of zelfs gewone brieven antwoorden wij op de vragen van de consumenten. Die variatie in kanalen doorbreekt de eentonigheid helemaal.

Dat geldt ook voor de verscheidenheid in taken, want we verzorgen ook de administratie, facturatie, gegevensbeheer en andere formaliteiten voor onze klanten. Tot slot bestaat de afwisseling ook uit de verschillen in sectoren waarin onze opdrachtgevers actief zijn. Het oplossen van vragen voor telecomprovidors is anders dan voor energieleveranciers, banken of automerken. Medewerkers die dat willen, kunnen makkelijk in een totaal andere branche aan de slag.”

Rising Stars

Nog een misverstand is dat er in een contactcenter alleen maar call-agents zitten. “Wij noemen hen advisors, maar daarnaast hebben we ook een IT-departement, communicatie- en marketingspecialisten, planners, teamleiders, enzovoort. De functies zijn dus heel divers, wat ook mogelijkheden biedt om intern door te stromen. We hebben in onze ‘Nacademy’ allerlei trainingsprogramma’s om onze advisors te laten doorgroeien tot teamcoaches en daarna tot operations managers. Ook voor andere functies zijn er veel opleidingstrajecten. Zo hebben we een programma voor Hippers (Human Investment Plan) en Rising Stars, waarin we tot 18 maanden de tijd nemen om onze mensen naar hogere functies te tillen.”

Nespresso

Michaela Vlekken wijst op nog andere voordelen: “We zijn niet vies van een stevig feestje”, zegt ze. “De leuze van onze CEO Karin Van De Velde luidt niet voor niets ‘work hard, play hard’. Er zijn dan ook veel activiteiten na de werkuren. We bieden ook gratis fruit, soep en Nespresso-koffie aan. In het kader van ons Great Place to Work-programma mogen onze medewerkers zelf suggesties doen om het werk nog aangenamer te maken. Wij engageren ons om de beste ideeën uit te voeren.

Zo starten we weldra met ‘home working’, waarbij tot 2 dagen per week van thuis uit kan gewerkt worden. Of we bieden voor wie dat wenst, 6 uur psychologische begeleiding aan om volledig anoniem, met externe experts, persoonlijke issues te bespreken op familiaal, loopbaan of financieel vlak. Zoals je ziet: werken in onze sector is beslist de moeite waard!”

(kme)

12 december 2019
  • Jobs voor callcenter
Anderen bekeken ook