Copywriter
Voor een overtuigende en aantrekkelijke tekst, bedoeld voor verschillende doeleinden en/of media, kan je bij een copywriter ...
Een marketingassistent(e) ondersteunt het marketingteam bij de uitvoering van verschillende marketingactiviteiten. De taken kunnen variëren afhankelijk van het bedrijf en de sector, maar omvatten doorgaans...
Ben jij de gedroomde (m/v) marketingassistent? Check dan zeker volgende vacatures en... go for happy!
Om marketingassistent(e) te worden, is een diploma in marketing of een gerelateerde richting meestal vereist. In België zijn er verschillende opleidingen die je kunnen voorbereiden op deze rol, zowel op hogeschool- als op universitair niveau.
Instellingen zoals Syntra en VDAB bieden daarenboven kortlopende cursussen en certificaten aan in specifieke marketingonderwerpen, ideaal voor verdere specialisatie.
Hoewel een formele opleiding essentieel is, kan relevante werkervaring in ondersteunende of administratieve rollen je kansen als marketingassistent(e) nog vergroten.
Voorgaande functies die waardevol kunnen zijn, zijn onder andere die van administratief medewerker, customer service medewerker of junior marketingmedewerker.
ONTDEK: Wat doet en verdient een customer service medewerker?
Het gemiddelde bruto maandloon van een marketingassistent(e) in België ligt tussen 2.000 euro en 3.000 euro, afhankelijk van ervaring en locatie.
Marketingassistenten met een welbepaalde specialisatie verdienen vaak iets meer dan hun collega's zonder specialisatie. Zo kunnen een content marketing assistent en een market research assistent gemiddeld tot 3.200 euro à 3.300 euro bruto per maand verdienen, terwijl product of digital marketing assistenten gemiddeld zelfs tot 3.500 euro/maand als salaris kunnen ontvangen.
Naast hun bruto maandloon hebben marketingassistenten in België heel vaak nog tal van extralegale voordelen waar ze van kunnen genieten. Deze variëren afhankelijk van het bedrijf en de sector, maar enkele van de meest voorkomende zijn: maaltijdcheques, een groepsverzekering, een hospitalisatieverzekering, een gsm en laptop, en in sommige gevallen zelfs een bedrijfswagen, vooral in grotere bedrijven en indien de job regelmatige verplaatsingen vraagt.
Prestaties of bedrijfsresultaten kunnen bovendien worden beloond met bonussen: van jaarlijkse bonussen tot kwartaal- of projectbonussen, afhankelijk van de doelstellingen die zijn behaald.
Met de toename van telewerk biedt een groot aantal bedrijven tenslotte flexibiliteit in werkuren en de mogelijkheid om van thuis te werken.
Krijg jij alles waar je recht op hebt? Bereken wat je waard bent, via het Jobat Salariskompas
Voor een overtuigende en aantrekkelijke tekst, bedoeld voor verschillende doeleinden en/of media, kan je bij een copywriter ...
Een databeheerder staat in voor het verzamelen, structureren, beveiligen en analyseren van data. Hieronder belichten we wat dat ...
Een journalist is de spil in het verspreiden van nieuws en verhalen. Van onderzoeksjournalistiek tot verslaggeving op locatie, ...
Marketing manager geven het succes van een bedrijf mee vorm. Hun verantwoordelijkheden, mogelijke opleidingstrajecten, benodigde ...
Als je een passie hebt voor het creëren, ontwikkelen en vermarkten van producten, dan zou een carrière als productmanager wel eens ...
Communicatie is de levensader van elke organisatie. Communicatiemanagers spelen een belangrijke rol in het stroomlijnen van ...
Een (m/v) pijpfitter is gespecialiseerd in het installeren, monteren en onderhouden van pijpleidingen die vloeistoffen of gassen ...
In de snel evoluerende wereld van digitale technologieën en online communicatie speelt de digital marketeer een cruciale rol.