Dispatcher
Dispatchers (m/v) zijn actief in verschillende sectoren, waaronder transport, logistiek en noodhulpdiensten. Hieronder verkennen ...
Een (m/v) facility manager zorgt ervoor dat de werkomgeving van een organisatie optimaal functioneert. Dit omvat zowel het beheer van gebouwen als de organisatie van diensten zoals schoonmaak, beveiliging, catering en onderhoud. Het doel is om een veilige, comfortabele en efficiënte werkomgeving te creëren, waarin werknemers zich kunnen concentreren op hun kernactiviteiten. Dit omvat concreet ...
Een facility manager is met andere woorden dus ook verantwoordelijk voor het beheer van contracten met externe dienstverleners, het opstellen van budgetten en het toezicht houden op kostenbeheersing. Hij/zij speelt tenslotte een belangrijke rol bij duurzaamheid binnen organisaties, zoals het verminderen van energieverbruik en het invoeren van milieuvriendelijke werkmethoden.
Aan de slag als (m/v) facility manager? Dat kan bij deze werkgevers!
In België zijn er verschillende opleidingsmogelijkheden, aan diverse hogescholen en universiteiten, om als (m/v) facility manager aan het werk te kunnen.
Na het behalen van een bachelordiploma kunnen eventueel nog aanvullende cursussen, of een master in management of vastgoedbeheer, helpen om je kennis nog te verdiepen en je kansen op de arbeidsmarkt te vergroten.
Hoewel een relevante opleiding een belangrijke stap is, speelt werkervaring ook een grote rol. Vaak komen facility managers uit verschillende disciplines, zoals techniek, economie of administratie.
Ze starten regelmatig in een ondersteunende functie zoals facility coördinator, vastgoedbeheerder of onderhoudsmanager. In deze functies doen ze ervaring op met het dagelijks beheer van gebouwen en faciliteiten, leren ze samenwerken met leveranciers en ontwikkelen ze hun leidinggevende vaardigheden.
Check: Wat doet en verdient een vastgoedmakelaar?
Daarnaast kan een technische achtergrond in bijvoorbeeld bouwkunde, elektromechanica of HVAC (verwarming, ventilatie en airconditioning) tevens een grote meerwaarde zijn in deze functie.
Ontdek ook: De job en het loon van een HVAC-installateur
In België ligt het gemiddelde bruto maandloon van een (m/v) facility manager tussen 3.500 euro en 5.000 euro, afhankelijk van ervaring, plaats van tewerkstelling en de grootte van de organisatie.
Voorts ontvangen facility managers in België vaak nog een aantrekkelijk pakket aan extralegale voordelen bovenop hun loon. De meest voorkomende zijn: maaltijdcheques, een groepsverzekering, een hospitalisatieverzekering, een laptop en gsm met abonnement, een eindejaarspremie en een bedrijfswagen met tankkaart/laadpas of tussenkomst in mobiliteitskosten, in de vorm van een woon-werkverkeervergoeding en/of een (vrij te besteden) mobiliteitsbudget.
In sommige gevallen krijgen facility managers tenslotte ook een bonus gebaseerd op de prestaties van het bedrijf of specifieke projecten die ze succesvol afronden.
Verdien jij zoals het hoort? Vergelijk je loon en extralegale voordelen met die van profielen zoals jij
Dispatchers (m/v) zijn actief in verschillende sectoren, waaronder transport, logistiek en noodhulpdiensten. Hieronder verkennen ...
Als je aan een buschauffeur denkt, komt waarschijnlijk meteen het beeld van iemand achter het stuur van een grote touringcar of ...
De job van postbode is een iconisch beeld in onze samenleving, waarbij zij de belangrijke taak hebben om post en pakketten te ...
Een logistiek manager zorgt voor de efficiënte organisatie van supply chains en het waarborgen van een vlotte goederenstroom.
De internationale handel is een complex kluwen van regels en procedures. Douanedeclaranten zijn de experts die bedrijven helpen om ...
Binnen de supply chain van bedrijven is een (m/v) logistiek planner verantwoordelijk voor het coördineren en optimaliseren van de ...
Een expediteur is een sleutelfiguur in de wereld van transport en logistiek, die verantwoordelijk is voor het organiseren en ...
In de wereld van logistiek en supply chain management is de rol van een supply chain planner van onschatbare waarde.
We duiken in de wereld van heftruckchauffeurs. We verkennen hun taken, opleidingsvereisten, vaardigheden en specialisaties.
Een aankoper, ook wel 'procurement officer' of 'buyer' genoemd, speelt een cruciale rol in het aankoopproces van een organisatie.