Doorwerken tijdens je middagpauze = overuren?
Wordt de tijd van de middagpauze meegeteld als arbeidsduur? En kunnen de uren gewerkt tijdens een pauze worden beschouwd als overuren?
Zijn er recente veranderingen in de arbeidswetgeving? Wat zijn de nieuwste tips & tricks om je carrière een boost te geven, een nieuwe job te scoren of de sfeer op je werk te verbeteren? Hoe zorg je zelf voor het perfecte evenwicht tussen werk en je privé? En hoeveel verdient iemand in een welbepaalde functie?
Op onze actualiteitspagina proberen wij zo goed mogelijk in te spelen op de laatste nieuwtjes in de arbeidswereld en je optimaal te informeren.
Wordt de tijd van de middagpauze meegeteld als arbeidsduur? En kunnen de uren gewerkt tijdens een pauze worden beschouwd als overuren?
Werkgevers hebben de grootste moeite om kwalitatieve mensen te rekruteren. Hun eigen verwachtingen zijn daar niet vreemd aan, aldus Office Team.
In een professionele omgeving gelden andere etiquetteregels dan in privésituaties, en dat is soms verwarrend. Wij zetten er alvast enkele op een rij.
De Antwerp Doctoral School bereidt doctoraatsstudenten voor op hun latere loopbaan. Want niet iedereen vindt of zoekt een job aan de universiteit.
De heisa over de politieke topbenoemingen deed personeelspsycholoog Jos Verdonck in zijn pen kruipen. Hij vindt dat topprofielen te weinig gescreend worden.
Meer dan zes op de tien Britse werknemers zijn gelukkig in hun job, 19 procent geeft zelfs toe van zijn werk te houden. Dat blijkt uit een nieuwe studie.
De personeelsafdelingen van Belgische bedrijven kampen volgens hr-dienstverlener SD Worx met digitale koudwatervrees.
Iedereen wordt weleens geconfronteerd met achterbaks rattengedrag van collega's op de werkvloer. Maar wat doe je eraan? Vijf simpele tips.
Wereldwijd bestaan er maar een aantal superuitvindingen die de mensheid een enorme stap voorwaarts hebben gebracht. En dan heb je deze 10 ...
Het succes van online winkelen plaatst heel wat handelaars voor nieuwe uitdagingen, zoals het rekruteren van informatici en conversation managers.
Facebook-werknemers kunnen binnenkort terecht in 'Facebook Town', een wooncomplex bestaande uit 394 appartementen op wandelafstand van het hoofdkantoor.
In sommige bedrijven gaan de sollicitatiegesprekken er wel heel hard aan toe. Vergeet het gewone standaardinterview, deze bedrijven pakken het anders aan …
Werknemers verliezen bijna een derde van hun werkweek door hun e-mails te bekijken en te beantwoorden. Dat blijkt uit onderzoek van McKinsey & Company.
Hoe je werkdag verloopt, hangt niet alleen af van anderen, maar ook van jezelf. Deze slechte gewoonten verknallen je dag ...
De retailsector kampt met een tekort aan goed opgeleid personeel. Drie hogescholen sprongen op de kar en bieden nu een opleiding retailmanagement aan.
Met 400.000 werknemers is de handel een van de grootste private werkgevers in ons land. Dat blijkt uit een doorlichting van de retailsector.
Ochtendmensen zijn steeds een stap voor op de rest. Lange slapers kunnen deze gewonnen tijd nooit meer inhalen, aldus productiviteitscoach Ciara Conlon.
Cv's met foto's van aantrekkelijke mensen krijgen meer positieve reacties dan de zo goed als identieke exemplaren van minder aantrekkelijke kandidaten.
Stress? Wacht jij ook altijd tot het te laat is en je echte klachten krijgt? Wij geven je alvast enkele tips om sneller oude patronen te doorbreken.
De verzekeraar Baloise Insurance rekruteert 'klaar-overs', opgeleide vrijwilligers die kinderen helpen om op een veilige manier de baan over te steken.
Go for happy Magazine, hét magazine voor wie streeft naar geluk en groei op de werkvloer.
Lees nu