Zorgverleners komen steeds vaker aan huis
Herstellen na een ingreep vanuit onze eigen zetel, dankzij het groeiende leger aan verzorgenden, huishoudhulpen en verpleegkundigen.
Natuurlijk is mond-aan-mondreclame nog altijd de beste promotie. Maar wat ben je de dag van vandaag nog met een tip van de buurvrouw, als je het online niet zelf even kunt checken? Zonder website vertrek je als dokter al meteen met een flinke achterstand, en die mond-aan-mondreclame maakt het niet altijd goed.
Eén tip: ontwerp een duidelijke website die up-to-date is zodat eventuele patiënten in één klik hun weg vinden naar je praktijk.
Je zal het zelf ongetwijfeld al hebben meegemaakt: nadat je voor de derde keer gebeld hebt voor een afspraak, leg je gefrustreerd af en zoek je onmiddellijk een andere praktijk. Dat is als arts natuurlijk het laatste wat je wilt.
Het is logisch dat je niet dag en nacht bereikbaar kunt zijn, maar er zijn oplossingen. Wat dacht je van een chatbox die je patiënten online verder helpt? Of een FAQ-pagina met algemene informatie?
Een online tool om een afspraak te maken is sowieso een absolute must. Het is niet alleen makkelijk voor de patiënt zelf, maar je kunt op die manier ook een herinnering voor een gemaakte afspraak sturen zodat een patiënt zeker geen excuus meer heeft om niet te komen opdagen. Win-win!
Een beetje “zelfstoef” kan nooit kwaad. Probeer daarom jezelf én de praktijk zo veel mogelijk in de verf te zetten. Dat kan door een foto van de praktijk of het team te delen, wat meer informatie over je specialisatie te geven, een nieuwsartikel over je praktijk te publiceren of een dossier over een nieuwe behandelingsmethode te posten, bijvoorbeeld.
Jongeren zijn talrijk aanwezig op sociale media. Facebook, Twitter en Instagram zijn de perfecte kanalen om nog meer zichtbaar te worden in de digitale wereld. Misschien krijg je weleens een bloemetje van een tevreden patiënt? Foto maken en posten! Of je hebt een congres in het buitenland bijgewoond over een nieuwe methodiek? Fotograferen en delen! Het zijn misschien maar kleine dingen, maar het vergroot hoe dan ook je online zichtbaarheid.
Als je je werk goed doet, dan komt de rest toch vanzelf? Klopt. Maar je mag niet vergeten dat er genoeg artsen in de buurt zijn waar een patiënt naartoe kan gaan. Juist daarom is het belangrijk om de stap naar digitalisering te durven zetten.
Ja, af en toe een foto publiceren op sociale media vraagt tijd. Net als het onderhoud van de website en uitdokteren hoe je precies een online tool kunt maken voor afspraken. Maar achteraf pluk je er enkel de vruchten van, en dat is toch wat telt?
(dt/em) - Bron: Corilus
22 januari 2020Herstellen na een ingreep vanuit onze eigen zetel, dankzij het groeiende leger aan verzorgenden, huishoudhulpen en verpleegkundigen.
Ben je wel verplicht om een doktersbriefje af te geven op je werk? En hoe zit het met de nieuwe regelgeving hierover?
Technologie staat niet stil. In tegendeel zelfs: ze ontwikkelt zich steeds sneller, waardoor ze onze manier van leven steeds radicaler verandert.
Behalve medische deskundigheid, zijn er nog enkele criteria waarop je je kan baseren om te bepalen of je een goede dokter hebt. Wat maakt een dokter een goede dokter?
Een arts verdient in België gemiddeld 4.970 euro bruto per maand. Daarmee is hij duidelijk de beste verdiener in de gezondheidszorg.
Het merendeel van wat je dokter doet, kan een robot beter. Dat beweert Gina Siddiqui, een studente geneeskunde aan de University of Pennsylvania.
Hoe is het om als dokter eerst in je eigen praktijk te werken en vervolgens met een ziekenhuis in zee te gaan? Het Jan Yperman Ziekenhuis uit Ieper nam onlangs de dienst van radioloog Wim Faes uit Diksmuide over.
Artsen worden vaak geassocieerd met rijkdom, maar is dat nog wel zo? We maken even de optelsom.
Je moet naar de dokter of tandarts, maar je kan enkel een afspraak maken tijdens uren waarop je hoort te werken. Hoe zit het dan met je afwezigheid en je loon?