Verantwoordelijke marketing en communicatie
Description de la fonction
Als Verantwoordelijke Marketing en Communicatie ontwikkel, implementeer én coördineer je een strategisch marketing- en communicatieplan. Hiervoor werk je nauw samen met onze salesmanager en onze R&D afdeling en je rapporteert rechtstreeks aan de CEO. Je speelt een belangrijke rol bij de uitbreiding van ons dealernetwerk, het versterken van onze marktpositie en bij het vergroten van onze naamsbekendheid. Je denkt mee over innovatie en het ontwikkelen van vernieuwende oplossingen uit GERECYCLEERDE KUNSTSTOF. Hierbij staan de behoeften van de eindklant, maar ook onze dealers steeds centraal. Je analyseert de markt, je definieert opportuniteiten en blind spots en zet jouw bevindingen om in een concreet actieplan. Je coördineert de collega’s en eventuele externe partijen die je ondersteunen bij het uitvoeren van verschillende marketingacties en communicatiemiddelen. Jij bedenkt de juiste campagnes, delegeert waar nodig, volgt alles nauwlettend op en stuurt bij voor goede resultaten. Waar nodig steek je zelf de handen uit de mouwen, je hebt zelf een vlotte pen, je hebt voeling met grafisch werk, je bent op de hoogte van laatste (digitale) marketing trends en je kan ook zelf aan de slag in websites en mailingprogramma’s. Kortom: van vele markten thuis. Verantwoordelijkheden: • Uitwerken, opvolgen en bijsturen van het marketing- en communicatiebeleid. • Coördineren van interne en externe communicatieactiviteiten (website, pr, nieuwsbrieven, social media, print én digitaal, beurzen en events, etc.). • Analyseren van marktontwikkelingen en trends en deze vertalen naar concrete actiepunten. • Beheren van marketingcampagnes (online en offline) van a tot z. • Aansturen en opvolgen van communicatieprojecten van begin tot eind. • Beheren van een marketingbudget. • Opvolgen en beheren van het MDF en reseller platform voor onze resellers.
Profil
• Bachelor- of masterdiploma in Marketing, Communicatie, Bedrijfskunde of een gerelateerd vakgebied. • Minimaal 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie. • Sterke communicatievaardigheden in het Nederlands en Engels (Frans, Duits en andere talen zijn een pluspunt). • Ervaring met content creatie en het aansturen van creatieve processen. • Ervaring binnen een internationale structuur is een pluspunt. • Zelfstandig en proactief. • In staat om meerdere projecten tegelijk te managen, zonder de kwaliteit uit het oog te verliezen. • Gemakkelijk switchen tussen verschillende marktbenaderingen (B2B, B2C). • Zowel analytisch als commercieel ingesteld.
Offre
• Een uitdagende functie in een dynamische omgeving met een hart voor duurzaamheid. • Ruimte voor initiatief en het mee vormgeven van de marketing afdeling binnen een groeiend bedrijf. • Een competitief salaris met bijhorende voordelen.