Hoe Facebooken op kantoor zonder dat je baas het ziet?
Niet die verdomde deadline op je werk baart je zorgen, wel of er iets gebeurd zou zijn op Facebook. Wel, dankzij deze 5 toepassingen blijf je ongezien bij!
1. Denk goed na over welk medium je wil gebruiken om contact te maken met iemand.
Zakelijke relaties zijn geen vrienden, je maakt dan ook best gebruik van een zakelijke netwerksite als LinkedIn wanneer je met hen in contact wil treden. Wees niet te amicaal wanneer je iemand nog nooit of nog niet vaak hebt ontmoet. Leg ook uit wie je bent, hoe je de benaderde persoon kent of wie jou met hem of haar in contact heeft gebracht.
2. Als je een uitnodiging krijgt van iemand die je niet kent, mag je die altijd naast je neerleggen.
Als je je daar oncomfortabel bij voelt, kan je de afzender ook een antwoord sturen en hem of haar duidelijk maken dat je enkel mensen die je kent, opneemt in je netwerk. Onthou dat je de baas bent over je eigen profiel. Je hoeft niet ieders vriend te zijn.
3. Of je je baas of collega's opneemt in je virtueel netwerk, bepaal je zelf.
Veel hangt af van jullie onderlinge relatie. Met behulp van de privacy-instellingen kan je ook specifieker bepalen welke foto’s en berichten voor wie zichtbaar zijn. Begin je net aan een nieuwe baan, wacht dan rustig af tot je zeker weet dat het gepast is om je collega's toe te voegen.
4. Ook Twitter kan je gebruiken om in contact te treden met bekenden én onbekenden.
Heb je geen ervaring met het medium, let dan goed op wat andere gebruikers zoal op hun profiel schrijven. Op die manier leer je de typische toon, de stijl en het spraakgebruik kennen. Volg niet zomaar iedereen op Twitter, maar enkel die mensen van wie het zin heeft dat je ze volgt.
5. Sociale media zijn een vluchtig gegeven.
Een klein foutje of een verkeerd gebruik van privé- en openbare berichten kan er wel eens voor zorgen dat vertrouwelijke informatie bij de verkeerde persoon terechtkomt. Overkomt je dat, speel dan open kaart. Bied je verontschuldigingen aan aan de betrokken personen en licht ook je leidinggevende in. Pas wanneer je in alle openheid over de fout praat, kan iedereen er komaf mee maken.
(mo) - Bron: Accountemps
15 februari 2012Niet die verdomde deadline op je werk baart je zorgen, wel of er iets gebeurd zou zijn op Facebook. Wel, dankzij deze 5 toepassingen blijf je ongezien bij!
Wie hogerop wil geraken, kan maar beter veel mensen kennen. Des te meer mensen je kent, des te meer bruikbare contacten daar immers tussen zitten.
Wie gebruik maakt van een sociaal medium als LinkedIn om een netwerk te onderhouden, kan maar beter een foto gebruiken die het juiste imago uitstraalt.
Sociale netwerken zijn een nieuw medium, mensen kunnen de grenzen hiervan nog niet goed inschatten. Net daarom is een social media policy nuttig.
Sporten is niet alleen gezond, het kan je met wat geluk ook stinkend rijk maken. Dit zijn volgens Forbes momenteel de 10 best betaalde sportvrouwen.
Bij vrijwilligerswerk is het niet verboden om een vergoeding te krijgen voor het werk dat je verricht. We zetten alle kostenvergoedingen voor je op een rij...
Op het werk ontstaan al eens discussies over de kantoortemperatuur. Maar wat is nu de ideale temperatuur om in te werken?
Welke score geven Belgische werknemers aan hun bedrijf?
Terwijl de ene werkgever vreest voor daling van de productiviteit, maakt de andere van EK-voetbalwedstrijden net een teamevent.