Lang pendelen is ongezond
Elke dag met het openbaar vervoer een lange afstand afleggen, is voelbaar aan je gezondheid. Dat blijkt uit onderzoek van de Zweedse Lund University.
Uit onderzoek blijkt dan ook dat meer en meer hogeropgeleiden bereid zijn om langer te moeten reizen voor een baan die aansluit bij hun diploma. Oorzaak daarvan is het economisch klimaat. Mensen accepteren steeds vaker jobs die verder van hun woonplaats liggen. Meer dan een half uur reistijd wordt dan ook steeds normaler. Een op de tien hoger opgeleiden reist momenteel zelfs langer dan een uur. Dit komt ook doordat steeds meer mensen het openbaar vervoer nemen en hun eigen wagen thuis laten.
Uit het onderzoek van Yacht blijkt dat vooral mannen een grotere reisbereidheid hebben dan vrouwen. Bij de mannen is 56 procent bereid langer dan 30 minuten naar het werk te reizen. Bij de vrouwen is dat 43 procent.
Dick Koopman, directeur bij Yacht: "Opvallend is dat ICT’ers het meest reisbereid zijn. Van hen is 61 procent bereid langer dan een half uur te reizen. Hogeropgeleiden werkzaam binnen communicatie, media en de detailhandel zijn het minst bereid te reizen.”
(sjv) - Bron: managersonline.nl
4 augustus 2014Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Elke dag met het openbaar vervoer een lange afstand afleggen, is voelbaar aan je gezondheid. Dat blijkt uit onderzoek van de Zweedse Lund University.
Je kan die lange, saaie rit naar het werk beter zo aangenaam mogelijk maken. Enkele tips die je hierbij kunnen helpen …
De Belgische werknemer is gemiddeld 37 minuten onderweg van huis naar het kantoor. De Belg is daarmee koploper in Europa. Dat blijkt uit een enquête.
Of je werkgever verplicht is (een deel van) de kosten verbonden aan je woon-werkverkeer ten laste te nemen, hangt af van de wijze waarop je je verplaatst.
Liantis waardeert en stimuleert duurzaam ondernemerschap proactief. Net daarin maakt Liantis het verschil.
Hoe evolueren de rol van een supply chain director, de benodigde vaardigheden, supply chain management én het salaris?
Wie in het buitenland wil werken, moet met heel wat rekening houden. Alles kan er anders zijn: het sollicitatieproces, je loon en ... je relatie.
Of er nog werk is in de bouwsector? Absoluut. Er is helaas weinig doorstroming van jonge afgestudeerden met stielkennis. Komt daar nog verandering in?
80% van de Belgische werkgevers ondervindt moeilijkheden bij het invullen van hun vacatures. Het tekort maakt kandidaten ook kieskeurig...