Groene werkgever krijgt de voorkeur
Het staat goed om je te profileren als eco, ook voor werkgevers. Dat blijkt uit een enquête die Jobat afnam bij meer dan 6.000 Vlamingen.
De deelnemers konden ook zelf namen van bedrijven toevoegen. De bevraging gebeurde tijdens de maand mei.
> Bekijk hier de volledige resultaten van het onderzoek.
        
(ks)  
3 juni 2010Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Het staat goed om je te profileren als eco, ook voor werkgevers. Dat blijkt uit een enquête die Jobat afnam bij meer dan 6.000 Vlamingen.
Mocht Van Dale een Begrip van het Jaar verkiezen, kwam ‘ecologische voetafdruk’ zeker in aanmerking. Steeds meer bedrijven doen inspanningen om ook de voetafdruk van hun eigen werknemers te verkleinen, met hun eigen producten of andere technologie.
Typ koetswerk in op Jobat.be en je krijgt honderden vacatures... Aan welke koetswerkjobs is er het meest nood?
Een evaluatiegesprek hoeft niet noodzakelijk een noodzakelijk kwaad te zijn, want wanneer je het goed aanpakt, kan het jou best wel wat opleveren!
Door de stijgende energieprijzen lijkt van thuis uit werken opeens minder interessant. Kun je als telewerker zomaar beslissen om te overwinteren op kantoor?
Eerst interesse tonen en daarna niks meer van zich laten horen: wie solliciteert kan ermee te maken krijgen… Hoe pak je ghosting aan?
Vaak worden de termen employer branding en employer marketing door elkaar gebruikt. Toch staan ze voor iets anders. Bij employer branding breng je jouw bedrijfscultuur op een zo aantrekkelijk mogelijke manier over. De volgende stap is employer marketing: je brengt de juiste boodschap naar de juiste doelgroep zodat ze voor jou komen of blijven werken.
Het vooroordeel of stereotype dat ‘vrouwen niet grappig zijn’ is alomtegenwoordig. Maar het klopt niet.
Provincie West-Vlaanderen formuleerde een duidelijke boodschap om haar medewerkers warm te maken voor loopbaan- én persoonlijke ontwikkeling, en zette enkele succesvolle initiatieven op poot.