Sociale media
Vorige

1 van 180

Volgende
Volgend artikel:

Wat mag je over je werkgever op sociale media zetten?

Wie blogt, werkt efficiënter

Bloggen bevordert niet alleen de persoonlijke relaties op het werk, het maakt werknemers ook productiever. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit van New York.
#

Werknemers die van hun baas vrijuit mogen bloggen, zowel over hun persoonlijk als hun professioneel leven, zouden productiever zijn op het werk. Voor het onderzoek bestudeerde professor Anindya Ghose vijftien maanden lang het gedrag van 2396 werknemers van een groot technologiebedrijf.

Betere relaties

Wanneer werknemers geregeld bijdragen schrijven voor een online forum of een bedrijfsblog, helpt hen dat om betere relaties op te bouwen op kantoor. Na verloop van tijd valt er als gevolg daarvan ook een stijging van de productiviteit vast te stellen.

Doordat men uitgebreider kennismaakt met collega’s – bijvoorbeeld via het gebruik van een blog – werkt men op het werk productiever samen. “Een online gesprek leidt sneller tot een offline gesprek”, concludeert Ghose.

(mo)

11 maart 2011

Ontvang de nieuwste tips over werk en carrière

Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte

Anderen bekeken ook