7 onmisbare kwaliteiten voor je carrière
Als goede werknemer moet je over heel wat kwaliteiten beschikken, 7 om precies te zijn. Welke vaardigheden je best allemaal onder de knie kan hebben, wil je een krak zijn in je vak?
Uit de studie, waarin aan Nederlandse werknemers en werkgevers gevraagd werd om de ambitie van werknemers te beoordelen, blijkt dat werknemers hun eigen ambitie een hoger cijfer geven dan hun werkgevers.
Zo geeft iets meer dan de helft (51 procent) van de werknemers zichzelf een acht of hoger, terwijl de meerderheid van de werkgevers (58 procent) zijn werknemers 'slechts' een zeven geeft voor ambitie. Een op de vijf werkgevers gaat akkoord met een acht voor zijn werknemers.
Slechts twee procent van de ondervraagde werknemers geeft zichzelf een onvoldoende. Werkgevers daarentegen zijn iets minder positief: 8 procent vindt de ambitie van zijn werknemers niet voldoende.
Naast ambitie werd in de studie ook nagegaan hoe het gesteld is met de inzet van werknemers om die ambitie waar te maken. Van de werknemers zegt driekwart (74 procent) alle kansen te grijpen om de eigen ambities te realiseren. Bij de werkgevers daarentegen denkt zo'n 56 procent dat werknemers werkelijk alle kansen grijpen.
(nm) – Bron: Managersonline.nl
6 mei 2013Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Als goede werknemer moet je over heel wat kwaliteiten beschikken, 7 om precies te zijn. Welke vaardigheden je best allemaal onder de knie kan hebben, wil je een krak zijn in je vak?
Slechts 13% van wie werkt, is echt geëngageerd. De overgrote meerderheid, zo’n 66% doet niet meer dan wat zijn chef minimaal van hem verwacht.
Mensen met veel ambitie mogen dan een grotere kans hebben op een mooie carrière en een hoog loon, ze leiden niet noodzakelijk een succesvoller leven!
Je expertise ten dienste van het notariaat: Amira getuigt over haar boeiende job als juriste bij Fednot
De bouwsector stelt jaar na jaar meer vrouwen aan het werk. In welke functies gaan vrouwen het vaakst aan de slag?
Een stapje hogerop is altijd goed nieuws, toch? Het is inderdaad een hele eer. Maar misschien is het niet voor iedereen weggelegd. En ook niet op elk moment.
Verstuur jij je werkmails als een pro of eerder als een amateur? Mailen als een baas: zo doe je het!
Je eenzaam voelen op het werk kan een flinke impact hebben op je prestaties en je gezondheid. Hoe zorg je ervoor dat je kan verbinden met collega's en écht deel uit kan maken van het team?
Wanneer jouw job je een gelukkig gevoel geeft, mag je van geluk spreken: je behoort dan tot de 'happy few' die zich oprecht goed voelen op hun werk.