E-mail
Vorige

1 van 91

Volgende
Volgend artikel:

Hoe ontmasker je leugens in een e-mail?

Werknemer verdrinkt in zee van informatie

Onderzoek van het internationale bedrijf Mindjet bij 500 Belgen toont aan dat de werkende Belg werkelijk verdrinkt in een zee van informatie. De gemiddelde Belgische werknemer ontvangt jaarlijks immers 8.000 mails en spendeert ongeveer 100 uur aan zijn zoektocht naar informatie.
#

Mindjet, het bedrijf dat mensen beter leert samenwerken, achterhaalde dat op een normale werkdag een Belgische werknemer gemiddeld 26 minuten zoekt naar informatie die hij eerder gezien of ontvangen heeft, maar die hij niet onmiddellijk bij de hand heeft. Concreet gaat het om informatie uit documenten die op de pc zijn opgeslagen, e-mails, websites etc.

Infobesitas

Bijgevolg zoekt de gemiddelde Belg jaarlijks ongeveer 100 uur naar informatie. Dat komt voor de werkgever per jaar neer op een kost van €1.991 per werknemer. Maar liefst 47% van de respondenten bevestigt onder de overload van informatie (= infobesitas) te lijden.

“Ons onderzoek toont aan dat werknemers zich snel overspoeld voelen door een golf van informatie die door een bedrijf gaat. De financiële en menselijke gevolgen van de infobesitas moeten een aanmoediging zijn voor een andere manier van werken. Bedrijven moeten hun werknemers helpen om beter met deze overvloed aan informatie te kunnen omgaan”, aldus Jean Renard, Directeur Zuid-Europa van Mindjet.

(nm) 

21 juni 2012

Ontvang de nieuwste tips over werk en carrière

Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte

Anderen bekeken ook