Flexibel werken = meer werken
Moesten werkgevers iets flexibeler omspringen met waar en wanneer er gewerkt mag/moet worden, u zou veel productiever zijn, blijkt uit onderzoek.
Daar staat tegenover dat heel wat werknemers ook privézaken afhandelen tijdens werktijd. Vaak worden ze daartoe verplicht door de beperkte openingsuren van helpdesks, banken of administraties.
Veel werknemers vinden het dan ook geen probleem om buiten hun werktijd zakelijke mail en sociale media in het oog te houden. Het nieuwe werken vereist dan ook meer flexibiliteit, meent Unique.
‘Niet voor iedereen is deze omschakeling even gemakkelijk’, geeft Gurth Severien, hr-directeur bij Unique, toe. ‘Het is goed om te zien dat werknemers hun eigen verantwoordelijkheid nemen. Het geven en nemen van werktijd is meer in balans gebracht en werknemers nemen het bijhouden van zakelijke en privémail op ieder tijdstip op.’
(mo)
1 juli 2011Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Moesten werkgevers iets flexibeler omspringen met waar en wanneer er gewerkt mag/moet worden, u zou veel productiever zijn, blijkt uit onderzoek.
Vooral bij mannen is ‘Het Nieuwe Werken’ ingeburgerd. Dit blijkt uit een enquête van Kluwers naar het nieuwe concept op werkgebied.
Joke werkt bij Familiehulp dienstencheques: “Hier beteken je écht iets in het leven van anderen.”
De stijgende levenskosten sparen niemand, zelfs mensen met een vaste job zijn steeds vaker op zoek naar een extra inkomen. Wat zijn de mogelijkheden?
Hoe zorg je ervoor dat jij na je verlof met een gemotiveerd en positief gevoel terug aan de slag gaat? 6 nuttige tips!
« Mon burn-out est, au final, un cadeau » explique Ellen Bral, Sales and Operations Manager chez Bright Plus.
Heb jij ook een hekel aan maandagen? Je bent echt niet de enige. Maar geen nood: wij helpen je om wel uit te kijken naar maandagen.
In de bouwsector is 1 op 10 van de medewerkers vrouw. Dat aandeel vrouwelijke medewerkers gaat (gelukkig) de hoogte in. Toch is de weg nog lang...
Ook op het werk zijn de prestaties pas goed als het team functioneert. En zo’n goed team heeft een positieve impact op klanten én patiënten. Maar hoe herken je een sterk team?