Kluwen aan software en toestellen bezorgt telecomoperatoren hoofdbrekens
Capaciteit, service en eenvoud. Die drievuldigheid houdt de telecomsector best in het achterhoofd als ze wil scoren in de toekomst.
Meer dan 51 procent van alle apparatuur die werd onderzocht, is nu verouderd of zelfs overbodig. Dit blijkt uit het Network Barometer Report 2014, een onderzoek dat Dimension Data sinds 2009 jaarlijks uitvoert.
Edwin de Brave, Solutions Director van Dimension Data: "In de afgelopen jaren zagen we het aantal verouderde en gedateerde apparatuur gestaag toenemen. Onze algemene aanname hierbij was dat een vernieuwing van de technologie op handen was. Onze onderzoeksresultaten tonen nu echter aan dat organisaties netwerkvernieuwing langer uitstellen dan verwacht."
Volgens de Brave zijn er drie belangrijke oorzaken van deze trend:
"Wij verwachten dat de groei van cloudcomputing, mobility en het aantal ‘connected things’ het netwerk extra onder druk zet en dat klanten moeten kijken naar hun netwerkarchitectuur, niet naar de afzonderlijke devices," legt de Brave uit.
Vooral Noord- en Zuid-Amerika, Azië-Pacific en Europa vallen ten prooi aan de veroudering van hun toestellen. Australië, het Midden-Oosten en Afrika lijken het vernieuwingsproces te hebben aangevat in vergelijking met vorig jaar.
Dimension Data ondervond ook dat het percentage verouderde toestellen hoger lag in bepaalde sectoren. Zo lijdt vooral de financiële dienstverlening, de gezondheidszorg en het onderwijs onder de besparingen op technologie. Zelfs serviceproviders en telecommunicatoren stellen hun netwerkvernieuwingen uit. Dit komt vooral door de grootte van deze organisaties, waardoor de kosten van een update enorm kunnen oplopen. Bedrijven in deze branche hebben over het algemeen een groot aantal stafmedewerkers die hun netwerkinfrastructuur ten allen tijde goed kunnen blijven ondersteunen en beheren. Deze organisaties kunnen het zich daardoor veroorloven het grotere risico van verouderde netwerken te nemen.
“Het belangrijkste dat organisaties kunnen doen om te garanderen dat hun netwerk de business ondersteunt, is te investeren in operationele supporttools en –processen.” Volgens de Brave is er ook niets mis met organisaties die zo lang mogelijk wachten om een update uit te voeren. Zolang het hun bedrijfsstandaarden niet ondermijnt of de behoeftes van het bedrijf niet verwaarloost. “Het is het allerbeste als de businessbehoeften de drijfveer zijn van veranderingen in de netwerkarchitectuur, in plaats van technologie te upgraden alleen om veroudering te voorkomen."
(sjv) – Bron: Managersonline.nl
7 augustus 2014Capaciteit, service en eenvoud. Die drievuldigheid houdt de telecomsector best in het achterhoofd als ze wil scoren in de toekomst.
“Industriële automatisering is een vangnet voor de hoge loonkosten. Maar dan hebben we wel meer ingenieurs nodig”, meent Koenraad Van de Veere.
Voor het voortbestaan van organisaties moeten ceo's meer innoveren op technologisch vlak. Dat stelt consultancybureau McKinsey in een recent onderzoek.
Welke taken heeft een netwerkbeheerder? Jobat geeft je het algemene profiel. Bekijk hier ook alle actuele vacatures voor systeembeheerders.
Als de evolutie zich zo blijft voortbewegen, bevinden binnenkort niet alleen onze computerbestanden zich in de ‘cloud’, maar wijzelf ook!
46% van de werknemers meldt zich niet ziek uit angst om collega’s teleur te stellen. Dat blijkt uit Nederlands onderzoek over ziekmeldgedrag.
Een smartphone of laptop van het werk is een handig extralegaal voordeel. Maar ben je wel zo vrij om ermee te doen wat je wil?
Beantwoord jij ’s avonds ook vaak nog werkmails? Of werk je in het weekend soms door om een deadline te halen? Je bent zeker niet alleen.
Profielen die zowel commercieel als technisch zijn, blijken hardnekkige knelpuntberoepen. Al lijkt de combinatie niet altijd evident...