Deze strategie kan helpen bij de huidige war for talent
In tijden van krapte op de arbeidsmarkt zien managers een beleid rond diversiteit en inclusie als een middel om mensen aan te trekken.
Collega's 's ochtends niet groeten, te hard praten, gasten niets te drinken aanbieden en de telefoon op de speakerstand zetten, maken de top 5 van ergerniswekkend werkgedrag volledig.
Uit het onderzoek blijkt ook dat er grote internationale verschillen zijn. Zo noemt maar 2,8 procent van de Australiërs het aanspreken van de baas met zijn voornaam als kantoorirritatie, terwijl 18,2 procent van de Chinezen vindt dat dit niet door de beugel kan. Verder hebben Japanners een veel grotere hekel aan het gebruik van emoticons zoals smileys in e-mails dan andere nationaliteiten.
Het ongevraagd lenen van kantoorartikelen leidt alom tot verontwaardiging, terwijl de meeste mensen het uitnodigen van vrienden op kantoor en het informeren naar elkaars persoonlijke leven wel acceptabel vinden.
Over het algemeen komen de Australiërs als het meest ontspannen en tolerante volkje uit de bus. Amerikanen en Britten zijn een stuk sneller op de kast te krijgen. Japan wordt door 62% van de respondenten beschouwd als het land met de meest strikte bedrijfsetiquette.
(ks)
9 augustus 2019Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
In tijden van krapte op de arbeidsmarkt zien managers een beleid rond diversiteit en inclusie als een middel om mensen aan te trekken.
Spijt heeft veel oorzaken zoals onze opleiding en loopbaan. Maar eigenlijk zijn er twee grote vormen van spijt: ‘als ik maar’ en ‘had ik maar niet’.
VDAB heeft een strijdplan klaar om zoveel mogelijk mensen aan de slag te krijgen in de vele vacatures die de provincie rijk is.
Bart en Pascalle werken als penitentiair beambte in de gevangenis van Antwerpen.
Hoe unplug je jezelf na een dag thuiswerken en kom je écht tot rust? Met deze tips wordt het alvast een stuk gemakkelijker.
Wie heeft het nog niet gedaan? Een mail sturen naar een collega die naast je zit. Zie hier enkele tips om te zorgen dat je niet geleefd wordt door je inbox.
Steeds meer werknemers lijken een workation wel te zien zitten. Maar wat houdt dat precies in?
Je werk en privé combineren? Fatima doet het naadloos bij KBC.
Van hr tot communicatie: Eda en Tina startten met een startbaanovereenkomt bij de FOD Financiën