Ben jij een penthousemens of een keldermens?
Ben jij een penthousemens of een keldermens? Beide profielen hebben namelijk een impact hebben op je gevoel en welbevinden.
Bijna drie kwart van de werknemers spendeert hun vakantiegeld niet aan vakantie. Het geld gaat vooral op aan schulden. Daarnaast wordt het gretig gebruikt om boodschappen te doen, het huis op te knappen of allerhande spullen zoals fietsen te laten herstellen. Dat achterhaalde SD Worx.
Amper 40 procent van de werknemers doet zijn vakantiegeld effectief op aan vakantie. Hoewel de intentie er is dat geld aan de vakantie te besteden, willen ze het ook graag over de balk gooien voor hobby's, feestjes en shoppen.
Wie zijn vakantiegeld maandelijks bij het loon ontvangt, spendeert het eerder aan courante benodigdheden, zoals de boodschappen.
Van het aantal werknemers dat het vakantiegeld anders besteedt, zet bijna drie kwart het geld op een spaarrekening. Een appeltje voor de dorst.
9 augustus 2019Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Ben jij een penthousemens of een keldermens? Beide profielen hebben namelijk een impact hebben op je gevoel en welbevinden.
Mario en Els runnen sinds kort een gezinshuis. Daarin bieden ze 24/7 professionele ondersteuning en zorg aan een zevenjarig meisje en binnenkort nog twee andere kinderen. “We schenken deze kinderen een plaats in ons huis én in ons hart.”
Een volwaardig loon ontvangen is al tof, maar extralegale voordelen zijn toch wel de kers op de taart. Waar mag jij vandaag de dag op rekenen?
Nicolas werkt als Operation Manager bij Equans: “Samen tot het uiterste, voor het resultaat aan de finish.”
Onze samenleving denkt bij werknemers met een beperking vaak aan een lagere productiviteit en hoger ziekteverzuim. Maar net het tegendeel is waar.
Een gezonde geest in een gezond lichaam: dat willen we allemaal. En focus! Deze vuistregels wijzen je in de goede richting.
Verveel jij je ook weleens tijdens het uitvoeren van je job? We delen 7 tips om met die gevoelens om te gaan!
Michèle Cuvelier gaat met Rikkert (DAS) en Anouk (Sibelga) in gesprek over hun jobinhoud, bedrijfswaarden en purpose.
“Geen enkele dag is dezelfde. We bouwen zowel nieuwe producten op basis van data, maar staan ook in voor het onderhouden en live houden van producten die al zijn gebouwd.”