Is het bedrijf groen, of de perceptie?
Acht op de tien werknemers vinden het belangrijk om voor een 'groen' bedrijf te werken. Dat blijkt uit een rondvraag bij 4.000 Vlamingen. Maar hoe 'groen' zijn bedrijven echt?
Toyota, 3M en Siemens bekleden de hoogste posities in de ‘Best Global Green Brands 2011’-lijst, een rapport dat Interbrand onlangs vrijgaf. Zij contacteerden 10.000 consumenten en vroegen hen of ze weet hadden van de ecologische prestaties van verschillende merken.
Als meest duurzame bedrijf kwam Japanse autoconstructeur Toyota uit de bus. De grootste inpakt op hun ‘pole position’ is waarschijnlijk de lancering van de Toyota Prius. Maar naast het produceren van milieuvriendelijke wagens, ondertekenden zij in 1992 al een ‘Toyota Earth Charter’, die focust op doelstellingen als uitstootbeperking, bosaanplanting, waterverbruik en recyclage.
Waarom zij op nummer één staan? Toyota speelt het slim. Naast de nodige inspanningen voor het milieu, communiceren zij dit ook voldoende naar de buitenwereld. Een slimme zet, als je weet dat zij enkele grote merknamen achter hun laten.
En hoewel veel bedrijven bezig zijn met het milieu, toch komt dit niet altijd zo over bij het publiek. L’Oréal is hier een goed voorbeeld van. Zij doen wel moeite, maar communiceren hun inspanningen niet genoeg naar de buitenwereld.
Andere merken als Coca-Cola en McDonalds kunnen dan weer profiteren van hun naambekendheid. Deze merken verwerken groen in hun logo of verpakkingen en wekken zo de indruk extra inspanningen voor het milieu te leveren.
(mw) – Bron: greenbiz.com
1 augustus 2011Acht op de tien werknemers vinden het belangrijk om voor een 'groen' bedrijf te werken. Dat blijkt uit een rondvraag bij 4.000 Vlamingen. Maar hoe 'groen' zijn bedrijven echt?
Mocht Van Dale een Begrip van het Jaar verkiezen, kwam ‘ecologische voetafdruk’ zeker in aanmerking. Steeds meer bedrijven doen inspanningen om ook de voetafdruk van hun eigen werknemers te verkleinen, met hun eigen producten of andere technologie.
"Sinds de CO2-taks op bedrijfswagens verdien ik netto minder. Kan ik een ‘groenere’ wagen vragen?"
Werken in een ploegensysteem is dé oplossing voor zij die zich niet kunnen vinden in een 9-to-5-job. Ook voor je gezinsorganisatie kan het een zegening zijn...
Elien en Maria werken bij Zorg Leuven, waar ze elke dag het verschil maken voor hun patiënten.
In vele organisaties blijft de kost van een gebrek aan zelfvertrouwen of assertiviteit ongezien. Wat kan je doen om je faalangst te overwinnen?
Uitgenodigd voor een tweede sollicitatiegesprek? Dat is een goed teken. Lees verder voor enkele handige tips om zo goed mogelijk voor de dag te komen.
Je elke dag naar je werk moeten slepen, is frustrerend. Door enkele kleine dingen aan jezelf te veranderen kan je terug plezier krijgen in je job. 5 tips!
Na uren in dezelfde houding te zitten op kantoor kan je wel ontspanning gebruiken. Met deze 5 oefeningen hoef je daarvoor je bureaustoel niet te verlaten.