Kan ik een groenere bedrijfswagen vragen om meer te verdienen?
"Sinds de CO2-taks op bedrijfswagens verdien ik netto minder. Kan ik een ‘groenere’ wagen vragen?"
Toyota, 3M en Siemens bekleden de hoogste posities in de ‘Best Global Green Brands 2011’-lijst, een rapport dat Interbrand onlangs vrijgaf. Zij contacteerden 10.000 consumenten en vroegen hen of ze weet hadden van de ecologische prestaties van verschillende merken.
Als meest duurzame bedrijf kwam Japanse autoconstructeur Toyota uit de bus. De grootste inpakt op hun ‘pole position’ is waarschijnlijk de lancering van de Toyota Prius. Maar naast het produceren van milieuvriendelijke wagens, ondertekenden zij in 1992 al een ‘Toyota Earth Charter’, die focust op doelstellingen als uitstootbeperking, bosaanplanting, waterverbruik en recyclage.
Waarom zij op nummer één staan? Toyota speelt het slim. Naast de nodige inspanningen voor het milieu, communiceren zij dit ook voldoende naar de buitenwereld. Een slimme zet, als je weet dat zij enkele grote merknamen achter hun laten.
En hoewel veel bedrijven bezig zijn met het milieu, toch komt dit niet altijd zo over bij het publiek. L’Oréal is hier een goed voorbeeld van. Zij doen wel moeite, maar communiceren hun inspanningen niet genoeg naar de buitenwereld.
Andere merken als Coca-Cola en McDonalds kunnen dan weer profiteren van hun naambekendheid. Deze merken verwerken groen in hun logo of verpakkingen en wekken zo de indruk extra inspanningen voor het milieu te leveren.
(mw) – Bron: greenbiz.com
1 augustus 2011Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
"Sinds de CO2-taks op bedrijfswagens verdien ik netto minder. Kan ik een ‘groenere’ wagen vragen?"
Acht op de tien werknemers vinden het belangrijk om voor een 'groen' bedrijf te werken. Dat blijkt uit een rondvraag bij 4.000 Vlamingen. Maar hoe 'groen' zijn bedrijven echt?
Mocht Van Dale een Begrip van het Jaar verkiezen, kwam ‘ecologische voetafdruk’ zeker in aanmerking. Steeds meer bedrijven doen inspanningen om ook de voetafdruk van hun eigen werknemers te verkleinen, met hun eigen producten of andere technologie.
Het is erg moeilijk om één eigenschap aan te duiden die mensen met een groot financieel vermogen kenmerkt. Al is het maar omdat ‘de rijke’ niet bestaat...
Wie een duurzame carrière ambieert, kan maar beter green skills hebben. Wat zijn ze en in welke sectoren vind je ze terug?
Ben jij ook benieuwd wat het verschil is tussen een arbeider en een bediende? Kom het hier te weten.
Het Japanse marketingbedrijf Piala Inc. besloot recent om niet-rokers te belonen met 6 extra vakantiedagen. Maar waarom? En werkt zoiets écht?
Hoe bedank je iemand op gepaste wijze? Hoe zeg je 'dank je' tegen een collega, je baas, een vriend/vriendin? De volgende 8 tips kunnen misschien helpen ...
De socio-culturele sector is een zeer gevarieerde sector. Allerhande profielen zijn er troef. Maar hoe ziet hun loon eruit?