Bedrijven doen steeds vaker beroep op 'human cloud'
Als de evolutie zich zo blijft voortbewegen, bevinden binnenkort niet alleen onze computerbestanden zich in de ‘cloud’, maar wijzelf ook!
“The AIM startte in 2000 als SEO- en websitespecialist en was daarmee een pionier in internetmarketing. Vijftien jaar later zijn we een one-stop-shop voor online marketing geworden”, zegt group marketing manager Robbert De Grove.
“Via strategische internetmarketing helpen we kmo’s groeien. The AIM is een full-service online marketing agency. We starten altijd met de strategie, het plan, maar voeren het ook van A tot Z uit. Voor een kmo is dat essentieel. Vaak kom je als onderneming handen te kort om een mooie strategie tot ook echt uit te voeren, of mis je de expertise voor een geslaagde marketingactie. Full-service betekent dat wij het hele pakket verzorgen. Klanten zien ons niet alleen als hun vertrouwde online marketingpartner, maar als het verlengde van hun sales- en marketingdepartement.”
“Alle kmo’s zijn nu wel online aanwezig, maar vaak heeft marketing er nog een offlinementaliteit. Bedrijven strategisch kunnen begeleiden én die strategie uitvoeren is dus de boodschap”, zegt HR-verantwoordelijke Evelien Vermandere. “Als online-expert heb je hier vooral marketinginzicht nodig. Technicus zijn volstaat niet om een website op nummer één te krijgen.”
Een klant wordt bij the AIM begeleid door een compleet team waarbij iedereen zijn of haar specifieke kennis inzet. Een projectmanager heeft de leiding en is het vaste aanspreekpunt voor de klant. “We mikken altijd op een langetermijnsamenwerking waarbij we onze klant online een totaalservice willen bieden”, vervolgt Evelien Vermandere. “Daarom willen we alle experts zelf in huis hebben. Zo kunnen we snel schakelen en klanten coherent ondersteunen.”
Het maakt van the AIM een werkgever met een divers jobaanbod. Er werkt een zestigtal mensen: amper vijf jaar geleden waren dat er nog maar vijftien. “Gespecialiseerde onlinemarketeers die de noden van een klant kunnen vertalen in de juiste oplossingen hebben altijd werk. Nieuwe werknemers selecteren we niet per se op basis van een diploma. Wat telt, is passie, drive en mindset. We hebben bijvoorbeeld een ex-kok die via een VDAB-beroepsopleiding developer werd”, zegt Robbert De Grove.
“Veel opleidingen hebben we zelf in huis. We delen informeel en via opleidingstrajecten ideeën en nieuwe ontwikkelingen. Bij een kop koffie over de middag of na het werk tussen pot en pint, we vinden het even belangrijk als een training. Zo blijf je leren, challengen en til je elkaar naar een hoger niveau.” Evelien Vermandere besluit: “Er is veel kruisbestuiving tussen experts en commerciële profielen. Als accountmanager ben je hier mee met de nieuwste ontwikkelingen in het e-marketinglandschap. Developers gaan bijvoorbeeld naar de DrupalCons in de VS, in Barcelona of onlangs nog in Amsterdam. Maar dat vonden ze niet ver genoeg (lacht). In deze job moet je bijblijven. Starters gaan meteen naar een on-the-job-training. Onze mix van juniors en seniors maakt het ideaal om in te lopen, te blijven groeien en ervaring te delen.”
(wdh) – Meer info: www.the-aim.be / www.ecommercexpo.be
3 december 2015Als de evolutie zich zo blijft voortbewegen, bevinden binnenkort niet alleen onze computerbestanden zich in de ‘cloud’, maar wijzelf ook!
Goed gebruikt, versterken sociale media je merk. Bij Deloitte worden sociale media volop gebruikt, voor marketing, rekrutering en interne communicatie.
Wil je je hele leven bij je huidige werkgever werken? Vind je dat die goed bezig is? Het zijn vragen die vaker opduiken, ervaart Thierry Cattoir.
Welke taken heeft een marketing assistent? Jobat geeft je het algemene profiel. Bekijk hier ook alle actuele vacatures voor marketing assistenten.
Marketingtechnologie, zegt u dat iets? Het IT-bedrijf Stylelabs maakt er werk van voor klanten als Delhaize, IKEA en AstraZeneca.
Stress op het werk gaat al te vaak hand in hand met rampzalige eetgewoonten met nog meer vermoeidheid, en waarschijnlijk ook overgewicht, tot gevolg.
Een opvallend goed voornemen van werknemers: het plan om in 2024 van job te veranderen. De cijfers...
De functie die een ingenieur na zijn studies gaat uitoefenen, kan flink verschillen... Waar gaan jonge ingenieurs het vaakst aan de slag?
In ‘Niet appen tijdens het eten’ overlopen auteurs Sanne Kanis en Aaron Mirck een 30-tal kwesties rond digitale etiquette. Welke tips moet je zeker onthouden?