Het loon van een IKEA-medewerker: 1.295 euro netto
We vroegen Joris Peeters (24) uit Borgerhout hoeveel hij verdient …
In de brenghoek van de Kringwinkel vang ik de mensen op die materiaal komen brengen. Ik verzamel de spullen in het magazijn en breng ze naar de winkelruimte. Vooral ’s zaterdags is het heel druk, dan komen veel mensen met hun afgedankte spullen.
Ik word betaald door het OCMW en verdien 1.100 euro netto. In de Kringwinkel ben ik aan de slag als artikel 60’er. De Kringwinkel is hiervoor ideaal: zij stimuleren hergebruik en tegelijk de sociale tewerkstelling.
Momenteel doe ik het graag. Ik ben een jaar bezig en kan hier nog tot september aan de slag blijven. Ik krijg ook opleidingen en lessen Nederlands. De bedoeling is dat ik daarna naar de reguliere arbeidsmarkt doorstroom.
Ik heb vier jaar elektriciteit gestudeerd, daar zou ik graag iets mee doen. Maar mijn Nederlands is daarvoor nog niet goed genoeg zeggen mijn begeleiders.
De huishuur van 650 euro per maand. En ik heb drie kinderen die willen ook veel doen.
Niet echt iets materieels. In mijn vrije tijd ben ik bezig in kerk van Berchem.
Ik zou dolgraag een huis kopen in de buurt van Antwerpen. Maar tot ik echt werk heb, blijft dit nog een droom.
(mr)
2 januari 2012We vroegen Joris Peeters (24) uit Borgerhout hoeveel hij verdient …
We vroegen Arlette Lenaerts (50) uit Willebroek hoeveel zij verdient …
25% van de werkenden heeft lichamelijke klachten en zo’n 7,5% zit met psychische problemen. Wat kunnen we daaraan doen?
Uit onderzoek van managementadviseur McKinsey blijkt dat vrouwen in Europa slechts 22% van alle technologiejobs invullen...
Hoe pak je een moeilijk gesprek met je werkgever of collega aan? En vooral, wat kan je beter vermijden? Ontdek hier 5 tips.
Dé perfectionist bestaat niet. In werkelijkheid zijn er diverse types, met hun eigen kenmerken. Herken je jezelf?
Bla bla bla. Zijn dit de woorden die spontaan in jou opkomen wanneer je tijdens de pauze met je collega’s praat? Met deze tips pak je smalltalk aan als een pro…
Op vijf jaar tijd zijn er bijna 11,1% meer werknemers die terugvallen op een bedrijfswagen. In de privésector is zo’n wagen intussen ingeburgerd.
Te lang te veel te doen hebben, veroorzaakt sleurstress. Gelukkig hoeven we dat niet machteloos te ondergaan: we kunnen er zelf heel wat aan doen.