Je succes bepaal je (grotendeels) zelf
Niet alleen intelligentie is een belangrijke factor tot succes. Hoe succesvol je bent, hangt vooral af je motivatie en doorzettingsvermogen.
Volgens een recente studie van de Amerikaanse onderzoekers Daniel Swingley en Gary Lupan vinden mensen die tegen zichzelf praten sneller spullen terug. In hun studie moesten mensen onder meer naar vertrouwde items in een winkel zoeken. Diegenen die de items luidop uitspraken doorzochten de winkel op een efficiëntere manier.
De onderzoekers beweren dat het brein wordt gestimuleerd en informatie sneller verwerkt wanneer het vertrouwde woorden te horen krijgt.
Ben je jouw portefeuille, sleutels of telefoon voor de zoveelste keer kwijt? Probeer dan eens om luidop ‘portefeuille!’, ‘sleutels!’ of ‘telefoon!’ tegen jezelf te zeggen. Wellicht vind je ze zo veel sneller terug!
(nm) – bron: Businessinsider.com
26 april 2012Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Niet alleen intelligentie is een belangrijke factor tot succes. Hoe succesvol je bent, hangt vooral af je motivatie en doorzettingsvermogen.
Uit onderzoek bij meer dan 23.000 mensen blijkt dat intelligente werknemers minder vaak afwezig zijn wegens ziekte dan hun minder slimme collega’s.
Pesten op het werk heeft ergere gevolgen dan seksuele intimidatie, vinden Amerikaanse psychologen. Dat komt doordat iemand die zich seksueel geïntimideerd voelt, dat niet persoonlijk hoeft op te vatten.
Voordat je met je baas aan de onderhandelingstafel plaatsneemt, is een dosis suiker aangewezen. Zo maak je slimmere beslissingen die je achteraf niet zuur opbreken.
Sta jij open voor een nieuwe job? De meerderheid van de Belgen alvast wel. Meer dan zeventig procent zou geen 'nee' zeggen tegen een nieuwe job.
Je kantoor verdient een glimlach. Diverse studies wijzen op de positieve invloed van humor op de werkplek. Van minder stress tot meer productiviteit.
Jobstudenten zijn ook aan bedrijfsvoorheffing onderworpen, tenzij ze aan volgende voorwaarden voldoen...
Na een langdurige afwezigheid terug meedraaien op de werkvloer is niet altijd zo vanzelfsprekend. Soms kan aangepast werk een haalbare optie zijn.
Wat doet een customer service representative precies? Wat zijn de doorgroeimogelijkheden ? En welk loon krijgen zij betaald?