Persoonlijke ontwikkeling
Vorige

1 van 931

Volgende
Volgend artikel:

Slecht nieuws breng je in 4 stappen

Sterius: ‘Voortdurend bijleren van collega’s’

Onder het motto ‘We do not handle claims, we take care of claims’, biedt Sterius verzekeraars, makelaars/agenten, schadelijders en andere betrokken partijen vooral comfort: elk schadedossier verdient een waardevolle afhandeling. Al is Sterius een kleinschalig, hooggespecialiseerde bedrijf, toch telt het in België en Luxemburg meerdere kantoren. “Dat betekent: permanent ervaring uitwisselen en bijleren van collega’s”, zegt officemanager Inge Vanacker.

“Een voorbeeld? Na een bedrijfsbrand neemt de verzekeringsmaatschappij contact met ons op. Dan gaat een van onze experts ter plaatse vaststellingen doen. Is er bedrijfs- of materiële schade? Wat is de oorzaak van de brand? We bieden de verzekerde technische ondersteuning zodat de verzekerde zo snel mogelijk weer verder kan. We behandelen ook storm- of waterschade, machinebreuken … bijna al onze experten zijn architect of ingenieur. Maar enkele mensen zijn allround: expertise over brand, ABR (Alle Bouw Risico’s) of bedrijfsschade is verdeeld over het bedrijf.”

Bij Sterius kun je ook als dossierbeheerder aan de slag. Welke kennis heb je daarvoor nodig? “Een specifieke opleiding heb je niet nodig. Je schoolt je permanent bij on the job. Iedereen die hier begint, bouwt ervaring op dankzij collega’s. Als dossierbeheerder ben je permanent up-to-date. Ook de experts briefen je zorgvuldig. We hebben dan ook diverse achtergronden in huis: hogeschool, hoger middelbaar... het maakt niks uit.”

Hecht team

“We hebben pas nog twee dossierbeheerders aangeworven. Als werkgever mikken we daarbij op diversiteit. Alleen je werkattitude telt. Op jouw beurt de experts een sterke ondersteuning bieden, administratie tot een minimum beperken zodat zij zich kunnen focussen op hun job, is de hoofdzaak. Daarom heb je een uitstekende dossierkennis nodig en ga je open en transparant tewerk. Bovendien weegt elk dossier even zwaar.”

“Nieuwe collega’s leiden we echt van scratch op. De juiste persoonlijke klik is héél belangrijk: dit is een kleinschalige organisatie. We komen op voor elkaar. Daarom willen we gedreven mensen, die tevreden klanten en happy collega’s belangrijk vinden, gebeten zijn door waar ze mee bezig zijn én met een stevige drive zijn om het vak te leren. Tegelijk proberen we de job leefbaar te houden. Omdat we er allemaal samen voor gaan, lukt dat ook.”

(wdh) 

23 juni 2018

Ontvang de nieuwste tips over werk en carrière

Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte

Anderen bekeken ook