Hoe omgaan met ruzie op kantoor?
Ruzie op de werkvloer gaat soms ver. Van weggedraaide bureaus tot pure paranoia. Hoe ga je daar het best mee om?
Dat er af en toe wat woedegevoelens bij werknemers naar boven komen, is perfect normaal. Werknemers moeten nu eenmaal soms (of altijd) samenwerken met collega’s waar ze niet ontzettend goed mee overeenkomen of waar ze gemakkelijk mee in de clinch liggen. Daarnaast kunnen ook computers of telefoons je dagelijkse taken tegenwerken door niet te doen wat van hen gevraagd wordt.
Maar voor je die collega begint af te snauwen of die laptop uit het raam gooit, stel je jezelf toch best eerst de volgende drie vragen ...
Sluit je ogen en denk goed na wanneer de laatste keer was dat je iets gegeten hebt. In de meeste gevallen lopen werknemers immers geïrriteerd op kantoor rond door een onbewust hongergevoel. Loop eens naar de keuken en haal jezelf een appel in plaats van sarcastisch te reageren op een e-mail van een niet al te snuggere collega.
Je ergert je al de hele ochtend, dus wanneer een collega in de namiddag jou extra werk komt brengen, durf je wel eens onaardige verwensingen naar zijn of haar hoofd te slingeren. Maar wacht eens, ben je echt kwaad omdat jouw collega extra werk brengt of wil je je gewoon afreageren omdat je zo’n verschrikkelijke ochtend had? Blijf gewoon rustig en denk eens aan die onschuldige passant, die in principe helemaal niets verkeerd doet en gewoon een boodschap wil overbrengen.
Soms heb je echt gewoon het recht om kwaad te zijn. Een promotie die achter jouw rug van je afgesnoept wordt of een foutieve beschuldiging aan jouw adres, sommige zaken kunnen zo oneerlijk zijn waardoor je behoefte hebt om in woede uit te barsten.
Denk dan echter aan de meest stijlvolle persoon die je kent en vraag jezelf af hoe die op zo’n moment zou reageren. Zou die persoon roepen op een collega? Of zou hij of zij kalm blijven en ondanks alles toch behulpzaam blijven, ook als die collega ongelijk heeft? Denk er bijgevolg aan dat er ook andere, meer gepaste manieren zijn om met frustrerende gebeurtenissen om te gaan.
(nm) – Bron: Blog.brazencareerist.com
12 september 2012Ruzie op de werkvloer gaat soms ver. Van weggedraaide bureaus tot pure paranoia. Hoe ga je daar het best mee om?
Het kantoor is eigenlijk een groot café. Met toffe mensen, een flauwe plezante en ronduit onuitstaanbare types. Welke van deze 5 onuitstaanbare collega’s hangen er bij jou rond?
In sommige conflicten kunnen de emoties zo hoog oplaaien dat dit verregaande negatieve gevolgen kan hebben. Hoe blijf je kalm in dergelijke situaties?
Een werknemer van Blokker werd aan de deur gezet nadat hij zijn werkgever had beledigd op Facebook. Hij noemde zijn baas onder meer een ‘hoerestumperd’.
17 % van de werknemers is zwaar gedemotiveerd op het werk. Bedrijven denken dat ze hier iets aan doen, maar schieten toch tekort volgens hun personeel.
Het kan vrouwen razend maken: hun partner die tijdens een heftige ruzie plots zijn gedachten laat afdwalen en niet meer luistert naar wat er wordt gezegd. Nochtans kunnen mannen daar helemaal niets aan doen.
Als geld écht gelukkig maakt, dan moeten deze 10 mensen wel extreem gelukkig zijn. Reden: volgens Forbes zijn het momenteel de 10 rijkste mensen ter wereld.
Wil jij graag een extra cent verdienen? Hier vind je enkele tips om mee rekening te houden!
Uit onderzoek blijkt dat veel personeelsleden in openbare diensten vaak met geweld in contact komen tijdens hun diensturen. We zetten de cijfers op een rijtje.