6 manieren om een 'neen' te overwinnen
Weten hoe je afwijzingen 'overleeft' en hoe je erin slaagt je niet te laten afschrikken door een 'neen', is belangrijk om successen te boeken.
Het onderzoek van Jobbird.com, waarin 925 sollicitanten werden bevraagd, toont aan dat werkzoekenden algemene afwijzingen tijdens het sollicitatieproces het meest irritant vinden. Heel vaak hebben zij immers geen idee waarom ze afgewezen werden.
Voor maar liefst 44 procent van de bevraagden is dit de grootste ergernis. Daarnaast ergert 42 procent zich meer aan werkgevers die helemaal niet reageren op sollicitaties. Ook lang moeten wachten op een reactie is voor 3 procent van de ondervraagden een grote bron van ergernis.
“Sollicitanten hebben best veel geduld als het gaat om het sollicitatieproces, dat zie je ook terug in de reacties van deze enquête. Als je ze uiteindelijk maar netjes een concrete afwijzing stuurt met een (liefst persoonlijke) reden waarom er niet voor hen is gekozen. Ik snap de frustratie van werkzoekenden die geen reactie krijgen op hun sollicitatie. Het is voor de sollicitant leerzaam om te weten waarom ze zijn afgewezen”, aldus de oprichter van Jobbird.com, Jan-Peter Cruiming.
(nm) – Bron: Jobbird.com
30 januari 2013Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Weten hoe je afwijzingen 'overleeft' en hoe je erin slaagt je niet te laten afschrikken door een 'neen', is belangrijk om successen te boeken.
Weinig dingen zijn pijnlijker dan een afwijzing. Velen reageren bijzonder slecht op een 'nee'. Het is beter om even stil te staan bij je (gepaste) reactie.
Provincie West-Vlaanderen formuleerde een duidelijke boodschap om haar medewerkers warm te maken voor loopbaan- én persoonlijke ontwikkeling, en zette enkele succesvolle initiatieven op poot.
De tendens van de vervlechting tussen werk en privé zet zich traag maar dapper verder...
Vaak worden de termen employer branding en employer marketing door elkaar gebruikt. Toch staan ze voor iets anders. Bij employer branding breng je jouw bedrijfscultuur op een zo aantrekkelijk mogelijke manier over. De volgende stap is employer marketing: je brengt de juiste boodschap naar de juiste doelgroep zodat ze voor jou komen of blijven werken.
De HR-wereld kijkt met nieuwsgierige ogen richting nieuwe speler ChatGPT... We fileren alle voor- en nadelen van de chatbot als schrijfbuddy.
Moeite met organiseren? Het helpt om efficiënter te werken. Deze tips helpen je om jezelf beter te organiseren. Kies degene uit die voor jou werken.
Sonny heeft een hart dat klopt voor techniek én voor zijn werkgever. “Unilin biedt de voordelen van een groot bedrijf, maar ook de warmte van een kleinere onderneming”, glimlacht Sonny.
Je kunt tevreden zijn over je werk, maar nog beter is het om engagement en passie te tonen in je job. Al heeft de medaille twee kanten.