8-stappenplan bij waterschade smartphone
Een gemorste koffie, een regenbui of een onoplettendheid op het toilet. Voor je het weet, gaat je gsm kapot. Hoe kan je waterschade toch herstellen?
Het onderzoek, waarin 550 Nederlandse consumenten bevraagd werden, trachtte te achterhalen in welke situaties consumenten het aanvaardbaar vinden om informatie op te zoeken op de smartphone.
Ruim een derde van de bevraagden vindt het geen probleem om de smartphone te gebruiken in de auto. Dat is opmerkelijk, zeker wanneer gekeken wordt naar het gebruik van de smartphone tijdens vergaderingen. Amper 20 procent vindt dit aanvaardbaar.
Het onderzoek toont een duidelijk verschil tussen jonge mannen en vrouwen (18-29 jaar) wat betreft hun smartphonegebruik. Jonge vrouwen vinden het opzoeken van informatie in verschillende situaties duidelijk minder acceptabel dan mannen.
31 procent van de jonge mannen is bijvoorbeeld van mening dat men de smartphone mag gebruiken in de bioscoop, tegenover 12 procent van de vrouwen uit diezelfde leeftijdscategorie. Ook vindt 84 procent van de jonge mannen het geen probleem om iets op te zoeken op de smartphone tijdens het werk of op school, terwijl slechts 53 procent van de jonge vrouwen dezelfde mening is toegedaan.
“In welke situatie we ons ook bevinden, het lijkt steeds normaler te worden om onze smartphone of ander mobile device erbij te pakken wanneer we iets willen weten. Daarom vind ik het ook zo opvallend dat slechts 20 procent van de Nederlanders het acceptabel vindt om tijdens een vergadering informatie op te zoeken", aldus Vincent Peters, RVP & MD Benelux, Eastern Europe, Russia & CIS en MEA bij QlikTech.
"Steeds vaker willen we juist tijdens een vergadering de meeste actuele cijfers inzien, analyses maken of ad hoc informatie opzoeken. We willen deze informatie dan ook niet meer aangeleverd krijgen via een statische PowerPoint-presentatie, maar via interactieve dashboards. Daarmee kunnen we direct nieuwe analyses uitvoeren en sneller beslissingen nemen. Dit wordt ons technisch steeds makkelijker gemaakt, dus ik verwacht dat de acceptatie van mobile devices in de toekomst zeker zal toenemen.”
(nm) – Bron: Qlikview.com
8 oktober 2013Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Een gemorste koffie, een regenbui of een onoplettendheid op het toilet. Voor je het weet, gaat je gsm kapot. Hoe kan je waterschade toch herstellen?
Elektronisch communiceren blijkt slecht voor onze gewrichten. De WhatsApp-vinger is daarbij het modernste kwaaltje. 'De wat?' zegt u ...
In Duitsland werken vakbonden en wetgevers samen aan een wet die het recht op onbereikbaarheid garandeert. Jawel, je leest het goed ...
App-gebruikers zijn volgens marktonderzoekbureau Multiscope onder te verdelen in zes verschillende groepen. Welk type ben jij?
E-mail blijft het belangrijkste communicatiemiddel op het werk. 81 procent van de werknemers checkt zijn werkmails zelfs tijdens het weekend, zo blijkt.
Organisaties blokkeren steeds vaker apps op de mobiele apparaten van hun werkgevers, zo blijkt. Welke apps komen het meest voor op de black- én whitelists?
Zeven op de tien smartphonegebruikers heeft zijn toestel bijna altijd binnen handbereik, zo blijkt uit Amerikaanse online onderzoek.
Wat doe je als je te maken hebt met ongewenst gedrag op de werkvloer? Of wanneer je er getuige van bent? Een overzicht...
Het fenomeen dat kleine mensen hun gestalte zouden compenseren met dominant gedrag, heeft ook een naam: het Napoleon-complex. Klopt dit verschijnsel?