Marc Reynebeau neemt altijd het openbaar vervoer
Marc: “Nooit heb ik een rijbewijs gehad, zodat ik me altijd met het openbaar vervoer verplaats. Dat heeft zijn beperkingen, maar ook tal van voordelen."
Of je nu al om zeven uur ’s morgens naar je werk vertrekt, of pas om tien uur, aan de files is tegenwoordig geen ontkomen aan. Maar vandaag de dag kun je ook perfect de files vermijden dankzij handige apps zoals Waze en Google Maps.
Je bespaart je misschien wel tijd, maar voortaan kan het je een bom geld kosten. Want wie de autostrade omruilt voor sluipwegen, riskeert een GAS-boete van 55 euro.
Voor de autobestuurder is het natuurlijk een stuk aangenamer om niet urenlang in de file te moeten staan. Maar voor de bewoners in dorpjes en steden – die de drukte in het verkeer elke dag zien toenemen – is het minder fijn.
Kortenberg, tussen Leuven en Brussel, is daar het perfecte voorbeeld van. Zij beboeten inmiddels al chauffeurs die de autostrade via de gemeente proberen te ontwijken. Via ANPR-camera’s, die op de drukste assen binnen de gemeente staan, worden nummerplaten ingelezen. Chauffeurs die zelf niet in Kortenberg wonen maar wel regelmatig geregistreerd worden, kunnen zich aan een boete van 55 euro verwachten.
Volgens de burgemeester van Kortenberg, Chris Taes, doen de camera’s hun werk en is het sluipverkeer al met de helft gedaald. En sinds de camera’s in de straten hangen, werden al honderden boetes uitgeschreven.
Kortenberg zal zeker niet de enige gemeente blijven die filevermijders beboet. Ook in Steenokkerzeel zullen eind dit jaar, vlakbij de E40, verschillende camera’s hangen die chauffeurs nauwlettend in de gaten houden.
(dt/em) - Bron: Express
4 oktober 2018Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Marc: “Nooit heb ik een rijbewijs gehad, zodat ik me altijd met het openbaar vervoer verplaats. Dat heeft zijn beperkingen, maar ook tal van voordelen."
Elke pendelminuut voelt aan als verloren tijd, en dat levert flink wat stress op. Tijd om daar iets aan te doen.
Met je wagen naar het werk karren is natuurlijk de minst duurzame vervoersoptie. Een elektrische variant maakt het traject een stuk duurzamer, maar welke opties zijn er nog?
De functie die een ingenieur na zijn studies gaat uitoefenen, kan flink verschillen... Waar gaan jonge ingenieurs het vaakst aan de slag?
Niets zo frustrerend als een baas die niet luistert. Medewerkers verwachten meer dan ooit dan hun leidinggevende open, oprecht en empatisch is.
Vind je niet meteen je droomjob terug in het huidige vacatureaanbod? Wat houd je tegen om spontaan te solliciteren bij bedrijven die je wel ziet zitten?
Minder onderweg, hybride werken, groener verplaatsen: aan deze uitdagingen kunnen organisaties vandaag niet voorbij. Maar hoe pakken ze die concreet aan?
De etnische kloof is in België drie keer zo groot als in andere landen. Kansen geven aan divers talent is de beweegreden van Youssef Kobo.
Betaald ouderschapsverlof is populairder dan ooit. En wat opvalt: ook papa’s maken steeds vaker gebruik van dit thematisch verlof.