Hoe een gevecht op kantoor voorkomen?
Hoe een gevecht op kantoor voorkomen? Wij geven je 4 tips.
De Australian School of Business deed een studie naar de impact van moeilijke persoonlijkheden op de doeltreffendheid van een team. Volgens hen bestaan er twee soorten ‘zwakke schakels’:
Zit er zo iemand in je team, dan zit je ploeg hoogstwaarschijnlijk in de gevarenzone.
Tot op heden ging iedereen ervan uit dat de gemiddelde persoonlijkheid van een team het succes van de samenwerking bepaalde. Maar volgens Benjamin Walker, de onderzoeksleider, heeft elke individuele medewerker een impact op het samenwerking- en prestatiegedrag.
En nog verontrustender: ook al proberen de andere teamleden zich extra in te zetten, eenmaal je te maken hebt met een zogenaamde ‘zwakke schakel’, is je team gedoemd om te mislukken.
(mw) - Bron: express.be        
28 juni 2011Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Hoe een gevecht op kantoor voorkomen? Wij geven je 4 tips.
Het is heel normaal dat je graag goede vrienden met je collega's wil worden. Maar hoe doe je dat zonder je professionaliteit te verliezen? Jobat weet raad...
Oudere en jongere werknemers laten samenwerken, verhoogt de productiviteit. In dergelijke teams is er bovendien minder sprake van ziekteverzuim.
Opgelet voor vervelende collega’s, want zij kunnen je gezondheid schaden. Mensen die daarentegen goed kunnen opschieten met hun collega’s, leven langer.
Gamers hebben unieke talenten die kunnen helpen bij het scoren van een job. Vergeet ze dus zeker niet te vermelden op je cv!
Het vakantiegeld is niet voor iedereen zomaar een leuk extraatje, want heel wat werknemers hebben dat bedrag nodig om financieel rond te kunnen komen.
Vind je niet meteen je droomjob terug in het huidige vacatureaanbod? Wat houdt je tegen om spontaan te solliciteren bij bedrijven die je wel ziet zitten?
Het maandelijkse bedrag van je pensioen wordt bepaald door het loon dat je tijdens je loopbaan ontvangen hebt én het aantal jaren dat je gewerkt hebt.
Krijg jij ook zweethanden als je nog maar denkt aan die moeilijke onderhandeling? Met deze 6 tips in het achterhoofd word je een meesteronderhandelaar.