Hoe een gevecht op kantoor voorkomen?
Hoe een gevecht op kantoor voorkomen? Wij geven je 4 tips.
De Australian School of Business deed een studie naar de impact van moeilijke persoonlijkheden op de doeltreffendheid van een team. Volgens hen bestaan er twee soorten ‘zwakke schakels’:
Zit er zo iemand in je team, dan zit je ploeg hoogstwaarschijnlijk in de gevarenzone.
Tot op heden ging iedereen ervan uit dat de gemiddelde persoonlijkheid van een team het succes van de samenwerking bepaalde. Maar volgens Benjamin Walker, de onderzoeksleider, heeft elke individuele medewerker een impact op het samenwerking- en prestatiegedrag.
En nog verontrustender: ook al proberen de andere teamleden zich extra in te zetten, eenmaal je te maken hebt met een zogenaamde ‘zwakke schakel’, is je team gedoemd om te mislukken.
(mw) - Bron: express.be        
28 juni 2011Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Hoe een gevecht op kantoor voorkomen? Wij geven je 4 tips.
Oudere en jongere werknemers laten samenwerken, verhoogt de productiviteit. In dergelijke teams is er bovendien minder sprake van ziekteverzuim.
Het is heel normaal dat je graag goede vrienden met je collega's wil worden. Maar hoe doe je dat zonder je professionaliteit te verliezen? Jobat weet raad...
Opgelet voor vervelende collega’s, want zij kunnen je gezondheid schaden. Mensen die daarentegen goed kunnen opschieten met hun collega’s, leven langer.
We hebben het allemaal druk, druk, druk... En vaak komt het door zaken die we onszelf opleggen of door het alomtegenwoordige internet.
Dennis werkt bij de GGC en verbetert de gezondheid en welzijn van alle Brusselaars.
Ben jij een starter of wil je een carrièreswitch maken naar een andere sector? Dan kan het handig zijn om ook nevenactiviteiten op je cv te vermelden.
De verpleegkundige is goed voor ruim een kwart van alle openstaande jobs in de zorgsector. Maar tegelijk telt de sector ook heel wat niet-zorgjobs.
Wil jij werken in de blauwe economie? Of heb je blauw talent?