Reclame op T-shirt brengt 400.000 euro op!

Wie op korte tijd veel geld wil verdienen zonder al te hard te moeten werken, kan best eens overwegen om dagelijks een T-shirt te dragen met reclame op. Jason Sadler en zijn team van iwearyourshirt.com verdienen zo jaarlijks ongeveer 400.000 euro.
#

Vier jaar geleden kwam Jason Sadler op het idee om advertentieruimtes op zijn T-shirts te verkopen. In het eerste jaar verdiende de Amerikaan op die manier in zijn eentje maar liefst 55.500 euro.

Starbucks, Pizza Hut en Nissan

Iedere dag droeg hij namelijk een T-shirt met een ander merklogo op en maakte hij er reclame voor via social media en filmpjes. Hij trok daarmee onder meer de aandacht van de New York Times, Fast Company en andere mediabedrijven en zo ging langzaamaan de bal aan het rollen.

Vandaag verdient hij samen met zijn team van vier “T-shirt wearers” jaarlijks zo’n 400.000 euro. Starbucks, Pizza Hut en Nissan zijn slechts enkele van de bedrijven die al advertentieruimte op hun T-shirts hebben gekocht.

1 januari voor één dollar

Van het originele businessmodel waarmee iwearyourshirt.com begon, is Jason Sadler intussen wel afgestapt. Oorspronkelijk was het namelijk zo dat de dag van het jaar bepaalde hoeveel bedrijven precies moesten betalen. Een “T-shirt wearer” inhuren op 1 januari kostte een bedrijf 1 dollar, op 31 december betaalde men er 365 dollar voor.

In het nieuwe model draagt zijn team niet iedere dag een ander merk op hun T-shirt, maar betalen cliënten voor een volledige week aan T-shirt reclame. Toch een gemakkelijke manier om aardig wat geld binnen te rijven, niet?

(nm) – Bron: Businessinsider.com 

9 juli 2012